آفتاب

گروگان‌های ترکیه‌ای‌ در موصل به زودی آزاد می‌شوند

گروگان‌های ترکیه‌ای‌ در موصل به زودی آزاد می‌شوند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، 49 شهروند ترکیه‌ای که به مدت بیش از 50 روز توسط دولت اسلامی عراق و شام (داعش) گروگان گرفته شده‌اند، احتمالا ظرف یک یا دو روز آینده آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آژانس خبری دوغان، عصمت ییلماز، وزیر دفاع ترکیه ضمن تاکید بر صبر و شکیبایی گفت: ما به تماس‌ها و ارتباطات خود با تمام احزاب در عراق ادامه می‌دهیم. ما با هر کسی که بر داعش نفوذ دارد، در ارتباط هستیم. گروگان‌های ترکیه‌ای در یک یا دو روز آینده به کشورشان بازمی‌گردند.

وی افزود: شما احتمالا این گروگان‌ها را یا از طریق یک عملیات بازمی‌گردانید و یا این مشکل را از طریق مذاکره و با صبر و حوصله حل می‌کنید. ما می‌خواهیم تا این مساله را از طریق مذاکره حل کنیم چرا که معتقدیم این راه درست است. خانواده‌های این گروگان‌ها باید کمی دیگر صبر داشته باشند.

تلاش‌ها برای آزادی این گروگان‌ها با همکاری آژانس اطلاعات ملی و وزارت امور خارجه ترکیه صورت می‌گیرد. علی رغم بیانیه‌های عصمت ییلماز، مقامات وزارت امور خارجه ترکیه به روزنامه حریت گفته‌اند که در مورد این مساله هیچ تحولی رخ نداده است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه ترکیه گفت: هیچ تغییری در این باره رخ نداده و نمی‌دانیم که آیا عصمت ییلماز اطلاعات جدیدی بدست آورده یا خیر.

شبه‌نظامیان تروریست داعش 10 ژوئن سال جاری میلادی به کنسولگری ترکیه در موصل حمله کرده و 49 شهروند ترکیه از جمله اوزترک ییلماز، سرکنسول ترکیه را به گروگان گرفتند.

انتهای پیام

کد N422472

وبگردی