آفتاب

شیخ الحجیری:نیروهای امنیتی لبنان بعداز آزادی سرکرده جبهه النصره آزاد می شوند

شیخ الحجیری:نیروهای امنیتی لبنان بعداز آزادی سرکرده جبهه النصره آزاد می شوند

بیروت – ایرنا – شیخ « مصطفی الحجیری» از حامیان گروه های تروریستی تکفیری در لبنان که نیروهای امنیتی ربوده شده لبنان در خانه او در شهرک عرسال نگهداری می شوند، اعلام کرده است که این نیروها تنها بعداز توقف حملات ارتش لبنان به عرسال و آزادی « عماد احمد جمعه» سرکرده سوری گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در لبنان، آزاد می شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شیخ الحجیری در گفت وگو با روزنامه لبنانی( النهار) حاضر به اعلام شمار نیروهای امنیتی ربوده شده نشد و گفت که این دو شرط را عناصر مسلح تروریستی تکفیری اعلام کرده اند.

عناصر مسلح نقاب دارعضو داعش و جبهه النصره دیروز شنبه بعداز بازداشت عماد احمد جمعه (40 ساله) در یک ایست و بازرسی واقع در بلندی های شهرک عرسال در شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه، به چند ایست و بازرسی و پایگاه نیروهای امنیت داخلی لبنان (پلیس) در این شهرک حمله و تعدادی از این نیروها را ربودند.

این عناصر مسلح سوار بر خودروها در سطح شهرک عرسال تردد می کنند وحتی در برخی نقاط عرسال ایست و بازرسی ایجاد و مبادرت به بازرسی خودروها و بررسی اوراق شناسایی شهروندان لبنانی کرده اند.

فرماندهی ارتش لبنان با صدور بیانیه ای این عناصر را « خارجی» معرفی کرده است.

در این درگیری ها دو نطامی و دو شهروند لبنانی کشته و تعدادی زخمی شدند.

شماری از عناصر مسلح نیز در درگیری های بین ارتش لبنان با آنها کشته و یا زخمی شده اند.

شیخ الحجیری به النهار گفته که آماده است برای دفاع از عناصر تکفیری تروریست کشته شود.

ارتش لبنان نیز با صدور چندین بیانیه ضمن درخواست از رسانه ها برای امتناع از انتشار آمار اشتباه و گمراه کننده از شمار کشته ها ، زخمی ها و ربوده شدگان ، اعلام کرد که ربوده شدگان همچنان آزاد نشده اند.

براساس این گزارش، یک عضو جبهه النصره که خود را سوری و « ابو زید» معرفی کرده است در تماس با روزنامه سعودی « الشرق الاوسط» تهدید کرده که اگر عماد احمد جمعه آزاد نشود ، حملات به ارتش لبنان افزایش می یابد.

وی مدعی شده است که برنامه امنیتی ارتش لبنان شکننده است و عناصر مسلح هر زمان که اراده کنند از مرزهای سوریه و لبنان عبور کرده و وارد شهرک عرسال لبنان می شوند و علاوه بر تهیه مواد ضروری ، زخمی های خود را در بیمارستان های این شهرک بستری و مداوا می کنند.

ابو زید ، عماد جمعه را که اخیرا با « ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده است از سرکردگان جبهه النصره و امیر این گروه در لبنان معرفی کرد و افزود: عماد جمعه هر ماه بارها وارد عرسال در خاک لبنان شده و در اردوگاه های پناهجویان سوری در این منطقه زندگی کرده است.

وی ادامه داد که عماد جمعه بعداز درگیری های شدید با ارتش سوریه در شهرک الجبه این کشور و کشته و زخمی شدن شماری از عناصر مسلح مجبور شد برای انتقال زخمی ها به شهرک عرسال وارد خاک لبنان شود و در یک ایست و بازرسی ارتش لبنان شناسایی و بازداشت شد.

منابع خبری اعلام کرده اند که بیش از 200 تروریست تکفیری در درگیری با نیروهای ارتش سوریه و بویژه کمین ها در بلندی های القلمون به هلاکت رسیده اند.

ابوزید گفت که حدود 3000 عنصر مسلح عضو جبهه النصره در بلندی های عرسال لبنان بسر می برند اما تحت نظارت و فرماندهی ابوبکر البغدادی قرار گرفته اند.

خاورم ** 1324
کد N422397

وبگردی