آفتاب

فرافکنی شرکت های غربی در مورد امنیت آسمان عراق/لوفتانزا پروازهای خود را لغو کرد

فرافکنی شرکت های غربی در مورد امنیت آسمان عراق/لوفتانزا پروازهای خود را لغو کرد

هیاهوی برخی شرکت های هوایی در مورد امنیت آسمان عراق موجب شده تا شرکت لوفتانزا پروازهای امروز (یکشنبه) خود را که از فراز این کشور انجام می شد لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، سخنگوی شرکت هوایی لوفتانزا اعلام کرد که به دلیل موارد مطرح شده در مورد امنیت آسمان عراق، این شرکت پروازهای امروز خود بر فراز این کشور را لغو می کند.

"پیتر شنکنلیتنر" دلیل لغو این پروازها را بررسی موارد مطرح شده در مورد امنیت آسمان عراق اعلام کرد. به گفته سخنگوی لوفتانزا، این شرکت به طور معمول روزانه 15 پرواز در آسمان عراق دارد. عمده این پروزاها بین آلمان و کشورهای مختلف خاورمیانه انجام می شوند و مسیر آنها از آسمان عراق می گذرد.

برهمین اساس، خطوط هوایی اتریش که بخشی از شرکت هوایی لوفتانزا محسوب می شوند نیز هر روزه پروازهایی را به شمال عراق بویژه اربیل دارند و خود شرکت لوفتانزا نیز در هفته دو پرواز به اربیل دارد و با این وجود تا کنون مشکلی در آسمان عراق نداشته است.

این وضعیت در حالی است که ان بی سی نیوز از بروز اختلاف نظر در میان شرکت های هوایی غربی در مورد امنیت آسمان عرق خبر می دهد. دلیل بروز این اختلاف نظر هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافری ام اچ 17 مالزی در آسمان اوکراین اعلام شده است.

به اعتقاد این شرکت ها از آنجا که ام اچ 17 با یک موشک زمین به هوا هدف قرار گرفته امکان آنکه تروریست های حاضر در عراق نیز با استفاده از این نوع موشک ها هواپیماها را هدف قرار دهند وجود دارد. 

برهمین اساس ایرفرانس و ویرجین آتلانتیک پروازهای خود را بر فراز عراق لغو کرده اند اما قطر ایرویز و هواپیمایی اتحاد همچنان پروازهای خود را بر فراز این کشور ادامه می دهند. در این میان هواپیمایی امارات نیز از امکان لغو پروازهای خود بر فراز عراق خبر می دهد.

در همین رابطه فاکس نیوز اعلام کرد که دولت آمریکا از شرکت های هوایی خواسته تا هنگام عبور از آسمان عراق ارتفاع خود را افزایش دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

کد N422345

وبگردی