آفتاب

آغاز پروسه تفتیش آرای دور دوم انتخابات افغانستان

آغاز پروسه تفتیش آرای دور دوم انتخابات افغانستان

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات انتخابات افغانستان از آغاز پروسه تفتیش آرای دور دوم انتخابات در امروز یکشنبه بدون تاخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغان، "احمدیوسف نورستانی" در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پروسه تفتیش آرای دور دوم انتخابات امروز یکشنبه بدون تاخیر آغاز می‌شود.

وی افزود: روند تفتیش آرا به خواست سازمان ملل متحد برای ۲۴ ساعت متوقف شد و امروز یکشنبه طور جدی آغاز خواهد شد.

نورستانی تاکید کرد که اگر تیم اصلاحات و همگرایی امروز یکشنبه در پروسه تفتیش آرا همکاری نکند، این پروسه در حضور ناظران ملی و بین‌ المللی آغاز می شود.

روند بازرسی آرای انتخابات جنجالی افغانستان در پی تعطیلات عید فطر به پیشنهاد ستاد عبدالله عبدالله برای ۲۴ ساعت به تعویق افتاد.

"یان کوبیش" نماینده سازمان ملل متحد در تماس تلفنى با "احمد یوسف نورستانى" رئیس کمیسیون مستقل انتخابات با اشاره به درخواست عبدالله عبدالله از دفتر سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما براى همکاری مجدد در روند بازشمارى صددرصدى آراى دور دوم انتخابات خواستار تعویق 24 ساعته در روند بازشماری آرا شد.

نورستانى در پى اعلام تاخیر در روند بازشمارى آرا ابراز امیدوارى کرد که این آخرین فرصت براى تیم اصلاحات و همگرایی و آخرین تعویق روند بازشماری باشد.

قرار بود از حدود ۲۳ هزار صندوق آرا، هر روز یک هزار صندوق بازرسی شود، اما حالا که دو هفته از آغاز بازرسی می گذرد، حدود هزار و پنجصد صندوق بدون ابطال آرای تقلبی بازرسی شده است. در این مدت دست کم سه بار روند بازرسی متوقف شد.

کد N422315

وبگردی