آفتاب

افزایش شهدای فلسطین به 1720 تن/شلیک 116 موشک به تل آویو/ آغاز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی

افزایش شهدای فلسطین به 1720 تن/شلیک 116 موشک به تل آویو/ آغاز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از نوار غزه به ویژه جنوب و شمال آن ادامه دارد و این حملات بامداد امروز (یکشنبه) به شهادت هشت فلسطینی انجامیده است و به این ترتیب آمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به دست کم 1720 تن افزایش یافته است.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی از نوار غزه به ویژه جنوب و شمال آن ادامه دارد و این حملات بامداد امروز (یکشنبه) به شهادت هشت فلسطینی انجامیده است و به این ترتیب آمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به دست کم 1720 تن افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در دو حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در شمال نوار غزه چهار فلسطینی از جمله یک زن و دو کودکش بامداد امروز به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد که بامداد امروز نیز چهار فلسطینی دیگر در حمله‌ای هوایی به اردوگاه جبالیا شهید شدند.

آمار شهدا

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرده است که تعداد قربانیان از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هشتم ژوئیه دست کم به 1720 شهید و بیش از 9080 زخمی افزایش یافته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که از میان این شهدا 398 کودک و 207 زن و 74 فرد سالخورده هستند و تعداد مجروحان نیز به9080 تن می‌رسد که 2744 تن از آن‌ها کودک و 1750 تن زن و 343 تن دیگر فرد سالخورده هستند.

یونیسف نیز در گزارشی اعلام کرد: کودکان حدود 30 درصد از تلفات غیرنظامیان حمله اسرائیل به نوار غزه را تشکیل می‌دهند و این آمار بر پایه تعداد تلفات تایید شده است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

حمله به بیمارستان‌ها

این وزارتخانه اعلام کرد که 44 مرکز نظارت اولیه از میان 55 مرکز به دلیل حملات مستقیم رژیم صهیونیستی به آن‌ها و عدم توانایی ساکنان برای رسیدن به این مراکز بسته‌ شده‌اند.

در حملات رژیم صهیونیستی 17 بیمارستان نیز هدف قرار گرفته است و 10 بیمارستان دولتی و خصوصی بسته شده است و 102 تن از کادرهای پزشکی نیز هدف قرار گرفته که 19 تن از آن‌ها شهیدشدند.

ادامه حملات در حالی صورت می‌گیرد که یک مقام نظامی رژیمی صهیونیستی اعلام کرده است که پس از پایان "ماموریت تخریب تونل‌ها" عقب نشینی از شمال نوار غزه آغاز شده است. این مسئول در مصاحبه با الجزیره اعلام کرد که نیروهای زمینی به عقب نشینی تدریجی خود ادامه می‌دهند اما به ماموریت خود در داخل استان رفح برای تکمیل روند شناسایی و تخریب تونلها ادامه خواهند داد.

رفح از صبح روز گذشته در آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که به شهادت بیش از 100 تن از جمله تعداد زیادی زن و کودک انجامیده است و در این حملات زیرساخت‌ها بسیار آسیب دیده‌اند.

رژیم صهیونیستی همچنین در حملات خود در خان یونس و در دو منطقه الزنة و عبسان در شرق این شهر خانه‌ها را هدف قرار داد.

این رژیم همچنین در حملات خود مناطق مختلفی را در شهر غزه از جمله دانشگاه اسلامی و اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه و جبالیا و بیت حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار داده است.

کشتار دسته جمعی در رفح

این حملات بی‌هدف رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس دست به عملیاتی در شرق رفح زد که در آن دو سرباز اسرائیلی کشته شده و یک افسر مفقود شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که روز گذشته 170 تن به شهادت رسیدند که 110 تن از آن‌ها در رفح بودند. به دلیل حملات رژیم صهیونیستی بیمارستان ابویوسف النجار در شرق رفح تخلیه شد.

وزارت بهداشت فلسطین نیز خواهان کمک‌هایی برای ساخت بیمارستان صحرایی در رفح شد چرا که دیگر بیمارستان‌های موجود قادر به درمان بیماران نیستند.

تصاویر منتشر شده تخریب بسیار خانه‌ها و مغازه‌ها در این شهر هم مرز با مصر را نشان می‌دهد این در حالی است که ساکنان اعلام کردند: جسد برخی از شهدا همچنان زیر آوار است.

اذعان ارتش به کشته شدن افسر اسرائیلی

این در حالی است که رژیم صهیونیستی امروز کشته شدن افسر خود را تایید کرد که از روز جمعه اعلام کرده بود که وی مفقود شده است.

پیشتر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود حماس با نقض آتش‌بس انسانی، این سرباز را به اسارت درآورده است. این در حالی است که حماس این اتهام را تکذیب و اعلام کرده بود از سرنوشت این سرباز بی اطلاع است.

پاسخ مقاومت به تجاوزهای رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر گردان‌های عزالدین قسام بامداد امروز اعلام کرد که از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از 28 روز قبل شهر تل آویو در مرکز اراضی اشغالی را با 116 موشک هدف قرار داده است.

شاخه نظامی حماس همچنین اعلام کرد که از آغاز جنگ شهرها، پایگاه‌ها و شهرک‌های یهودی نشین را با 2718 راکت هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که در جریان این درگیری‌ها 63 نظامی و سه غیرنظامی اسرائیلی کشته شده و بیش از 530 تن زخمی شده‌اند.

این در حالی است که گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده است که 161 نظامی اسرائیلی را کشته است.

مقاومت ادامه دارد

جنبش حماس نیز در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ادامه حملات به نوار غزه اعلام کرد که مقاومت نیز تا زمان رسیدن به اهداف خود ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N422247

وبگردی