آفتاب

وزیرخارجه انگلیس: وضعیت غزه غیرقابل تحمل است

وزیرخارجه انگلیس: وضعیت غزه غیرقابل تحمل است

وزیر امور خارجه جدید انگلیس امروز (یکشنبه) در مصاحبه‌ای با روزنامه تلگراف گفت، لندن معتقد است که وضعیت نوار غزه غیرقابل تحمل شده و می‌تواند منجر به افزایش حملات ضد یهودی به یهودیان انگلیسی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در این مصاحبه با روزنامه تلگراف گفت: هزاران ایمیل از جانب مردم انگلیس دریافت کرده‌ام که در آن نسبت به رویدادهای غزه از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه حماس و دیگر گروه‌ها ابراز نگرانی شده است.

وی افزود: مردم انگلیس به شدت معتقدند که وضعیت مدنی در غزه غیرقابل تحمل است و باید به آن رسیدگی شود و ما نیز با آن‌ها موافقیم.

هاموند خواستار اعلام فوری آتش‌بس بدون هیچ قید و شرطی شد.

وی روز پنج‌شنبه در مصاحبه دیگری گفته بود: ما نگرانی‌های اسرائیل و حماس را درک می‌کنیم اما نمی‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم تا مانع اعلام آتش‌بسی بشردوستانه شوند. ما باید این کشتار را متوقف کنیم.

مقام‌های فلسطین اعلام کرده‌اند تعداد کشته شدگان غزه به 1675 تن افزایش یافته که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند.

اسرائیل نیز تایید کرد که 63 تن از سربازهایش و سه تن از غیرنظامی‌های تل‌آویو در این درگیری‌ها کشته شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه گفت: تل‌آویو حتی پس از تخریب تونل‌های بین مرزی حماس باز هم به حملات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

در همین حال سازمان امنیت جامعه انگلیس گفت: از زمان آغاز حمله اسرائیل به نوار غزه رویدادهای ضد یهودی در انگلیس افزایش یافته است.

این سازمان افزود: در ژوئیه سال جاری میلادی شاهد 130 رویداد ضد یهودی بوده‌ایم.

هاموند در پاسخ به این سوال که آیا درگیری‌ها در غزه می‌تواند منجر به حملات بیشتر به یهودیان انگلیس شود یا خیر گفت: البته این یک مساله نگران کننده است و ما تاکنون شاهد افزایش لفاظی‌های یهود ستیزی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اما آنچه باعث تعجب من شده این است که نه تنها جامعه مسلمانان بلکه مجموعه گسترده‌ای از مردم انگلیس به حملات اسرائیل در نوار غزه واکنش نشان داده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N422183

وبگردی