آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

جزئیات ششمین سفر استانی دولت/مهمترین مطالبات چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور

جزئیات ششمین سفر استانی دولت/مهمترین مطالبات چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ششمین سفر استانی دولت به استان چهارمحال و بختیاری گفت: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت، توسعه باندهای فرودگاه، توسعه جاده ها، توجه به صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال از مهمترین مطالبات مردم استان چهارمحال و بختیاری از دولت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور به همراه کاروان تدبیر و امید در ششمین سفر استانی خود چهارشنبه 15 مردادماه به استان چهارمحال و بختیاری سفر خواهد کرد.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مطالبات مردم استان چهارمحل و بختیاری از رئیس جمهور گفت : در این سفر ضمن دیدار عمومی با مردم در ورزشگاه تختی شهرکرد با مردم سخن خواهد گفت. همچنین رئیس جمهور در این سفر با اقشار مختلف مردمی دیدار خواهد داشت و برگزاری نشست شورای اداری و نشست خبری با خبرنگاران استانی از دیگر برنامه های روحانی در ششمین سفر استانی است.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم این استان از دولت در 5 محور خلاصه می شود ادامه داد: مهمترین مطالبه ما تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی، افزود: بحث آبخیزداری و کشاورزی از دیگر مطالبات از دولت است چراکه با کمبود آب، استان ما رفته رفته به کویر تبدیل می شود و این درحالی است که 97 درصد از آب استان در حوزه زاینده رود به استان های اصفهان، کرمان و یزد می رود.

وی رسیدگی به جاده ها را از دیگر خواسته های مردم این استان نام برد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری با 15 استان داخلی و 5 کشور خارجی در ارتباط است و جاده های ترانزیتی دارد که میزان تلفات انسانی، جانی  و مالی در این جاده ها زیاد است و می طلبد که دولت اقدام جدی این خصوص انجام دهد.

سلطانی همچنین در پاسخ به این سوال که علاوه بر شهرکرد رئیس جمهور به کدامیک از شهرهای استان سفر می کند، گفت: سفر رئیس جمهور یک روزه است و فرصتی برای سفر به دیگر شهرها وجود ندارد اما معاونان و وزیران رئیس جمهور به شهرهای مختلف سفر خواهند کرد.

همچنین زمانیان دهکردی نماینده مردم شهرکرد در گفتگو با خبرنگار مهر، توسعه فرودگاه و باندهای پرواز را از مطالبات مردم استان چهارمحال و بختیاری از دولت نام برد و گفت: از دولت می خواهیم جلوی تونلهای غیر قانونی که در مسیر زاینده رود توسط استانهای همجوار ایجاد می شود را بگیرد تا آبهای دو رودخانه کارون و زاینده رود که برای استان چهارمحال و بختیاری است صرف مردم خود این استان شود.

وی گفت: این استان از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است لذا از دولت می خواهیم که توجه ویژه ای به بحث گسترش و تقویت این صنعت داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، همچنین اشتغال ، ایجاد زیر ساخت های اقتصادی و تمام کردن پروژه های نیمه کاره گذشته را از دیگر مطالبات مردم استان چهارمحال بختیاری از رئیس جمهور نام برد.

بنابراین گزارش در یکسال اخیر کاروان تدبیر و امید به استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام و لرستان سفر کرده است و سفر به استان چهارمحال و بختیاری ششمین سفر استانی دولت محسوب می شود.

کد N422135

وبگردی