آفتاب

اظهار نظر وزیر خارجه جدید انگلیس درباره اوضاع غزه

اظهار نظر وزیر خارجه جدید انگلیس درباره اوضاع غزه

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه در گفتگو با رسانه های این کشور اعلام کرد به عقیده وی اوضاع در نوار غزه غیر قابل تحمل شده است و ممکن است به افزایش حملات ضد یهودی علیه یهودیان انگلیس منتهی شود.
«فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگویی با روزنامه «دیلی تلگراف» در این باره گفت وی هزاران نامه الکترونیک از مردم انگلیس دریافت کرده است که نویسندگان آنها در خصوص حوادث غزه «عمیقا ابراز ناراحتی» کرده اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، وی در این باره گفت: «مردم انگلیس عمیقا بر این باور هستند که وضعیت غیر نظامیان در غزه غیر قابل تحمل است و باید به آن پرداخته شود. ما نیز با آنها موافق هستیم.»
هاموند همچنین خواستار برقراری هر چه سریعتر آتش بس میان دو طرف، بدون هیچ گونه پیش شرطی شد.
نخست وزیر انگلیس در ادامه گفتگوی خود افزود: «ما متوجه هستیم که اسرائیل و حماس، نگرانی هایی دارند. ما نمی گوییم این نگرانی ها برای ما بی اهمیت است. اما نمی توانیم اجازه دهیم این نگرانی ها، مانعی در برابر ایجاد آتش بس بشردوستانه باشد. ما باید کشتار را متوقف کنیم.»
یک گروه که مسئولیت اعلام هشدارهای امنیتی به یهودیان انگلیس را به عهده دارد روز پنجشنبه اعلام کرد از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار حوادث ضد یهودی در این کشور به شکل بی سابقه ای افزایش پیدا کرده است.
هاموند در خصوص احتمال افزایش حملات ضد یهودی در انگلیس گفت: «قطعا این موضوع، یک نگرانی محسوب می شود و ما شاهد افزایش اقدامات ضد یهودی بوده ایم.»
وی افزود: «اما آنچه که بیش از همه من را تحت تاثیر قرار داده، آن است که زمانی که به صندوق پست خود و همچنین هزاران نامه الکترونیک ارسال شده توسط مردم انگلیس نگاه می کنم، می بینم این تنها جامعه مسلمانان نیستند که این موضوع برایشان اهمیت دارد. آنچه که صفحه های تلویزیون درباره اوضاع غزه نشان می دهد، بخش گسترده ای از افکار عمومی انگلیس را آزرده خاطر کرده است.»

4949

کد N422127

وبگردی