آفتاب
با ادامه پیشروی های روز شنبه؛

ارتش اوکراین حلقه محاصره شورشیان در شرق را تنگ تر کرد

ارتش اوکراین حلقه محاصره شورشیان در شرق را تنگ تر کرد

تهران- ایرنا- همزمان با بن بست دیپلماسی مسکو و غرب، نیروهای دولتی اوکراین روز شنبه حلقه محاصره را پیرامون سنگر اصلی شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تنگ تر کردند.

به گزارش رویترز از دو مبداء کی یف و دونتسک، ارتش اوکراین با تصرف دو شهر ˈکراسنوگوروفسکاˈ و ˈاستارومیخائیلوفسکاˈ در نزدیکی شهر دونتسک، به یک قدمی این شهر رسید که یکی از آخرین شهرهایی محسوب می شود که هنوز در کنترل شورشیان است.

تبادل آتش توپخانه در نزدیکی منطقه ای که ماه گذشته یک هواپیمای مالزیایی در آنجا سقوط کرده بود، کارشناسان بین المللی را مجبور کرد که جست وجو برای بقایای اجساد را متوقف کنند.

این در حالی است که تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه اوکراین که وخیم ترین رویارویی بین مسکو و غرب پس از جنگ سرد است، هیچ نشانی از پیشرفت در خود ندارد.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت که ناتو باید در روابطش با مسکو تجدیدنظر کند.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز در پی گفت وگوی تلفنی روز جمعه با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، نسبت به مواضع روسیه در بحران اوکراین ابراز ناامیدی کرد.

اوباما به خبرنگاران گفت: ما برای متقاعد ساختن روسیه به حل و فصل دیپلماتیک این بحران هر کاری در توان داشتیم انجام داده ایم.

وی افزود: اما برخی اوقات افراد به طور عقلانی عمل نکرده و برخی اوقات بر اساس منافع میان مدت یا بلند مدت خود رفتار نمی کنند.

این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا هفته گذشته تحریم های جدیدی علیه روسیه تصویب کردند اما مسکو، غرب را به دنبال کردن سیاست مهار روسیه متهم و ارسال سلاح برای شورشیان اوکراین را تکذیب می کند.

رسانام**1078**1504
کد N422058

وبگردی