آفتاب

تلاش آمریکا برای بازگرداندن نظامی ناپدید شده صهیونیستی/ کری دست به دامان قطر شد

تلاش آمریکا برای بازگرداندن نظامی ناپدید شده صهیونیستی/ کری دست به دامان قطر شد

وزیر خارجه آمریکا از قطر و ترکیه خواست از نفوذ خود برای بازگرداندن نظامی اسرائیلی که اعلام شد روز گذشته در جنوب نوار غزه ناپدید شده، استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در تلاش است نظامی ناپدید شده اسرائیلی را بازگرداند. بر این اساس وی از مقامات قطر و ترکیه خواسته از نفوذ خود استفاده کرده و برای این کار به آمریکا کمک کنند.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از ناپدید شدن یک نظامی خود در درگیری با نیروهای مقاومت در منطقه رفح واقع در جنوب غزه خبر داد. صهیونیست ها احتمال می دهند این فرد توسط حماس ربوده شده باشد با این حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین این ادعا را رد کرده است.

جان کری طی تماسی تلفنی با "خالد بن محمد العطیه" و "احمد داود اوغلو" همتایان قطری و ترک خود از آنها کمک خواسته است. یک مشاور وزیر خارجه آمریکا با اعلام این مطلب گفت: ما به آنها هشدار داده و از آنها خواستیم از نفوذ خود برای بازگرداندن این نظامی استفاده کنند.

وی در توجیه این اقدام مدعی شد ربوده شدن این نظامی توسط فلسطینی ها احتمال کشته شدن افراد بیشتری را در درگیری های غزه افزایش می دهد. این مقام آمریکایی همچنین این اقدام را نتیجه نقض آتش بس اعلام شده در نوار غزه دانست.

کد N421923

وبگردی