آفتاب

کارشناسان اروپایی ناچار به ترک محل سقوط هواپیمای مالزیایی شدند

کارشناسان اروپایی ناچار به ترک محل سقوط هواپیمای مالزیایی شدند

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد کارشناسان این سازمان به دلیل بروز درگیری در منطقه ای که هواپیمای مالزیایی در آن سقوط کرده، ناچار به ترک محل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، شدت درگیری ها و شلیک خمپاره در محلی که پرواز MH17 در آن سقوط کرده موجب ترک این محل توسط کارشناسان سازمان امنیت و همکاری اروپا شد. این سازمان امروز شنبه اعلام کرد وقوع انفجارهای ناشی از شلیک خمپاره در شعاع دو کیلومتری این منطقه موجب اتخاذ این تصمیم شده است.

"الکساندر هوگ" معاون رئیس تیم اعزامی به اوکراین با بیان این مطلب گفت خطر فعالیت در این منطقه با توجه به درگیری ها بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان افزایش یافته است. وی با این حال تاکید کرد جدایی طلبان با ورود کارشناسان هلندی و استرالیایی به منطقه تحت کنترل خود موافقت کرده اند.

گفته می شود اصابت یک موشک به هواپیمای مالزیایی در روز هفدهم جولای باعث سقوط آن در شرق اوکراین و کشته شدن 298 سرنشین این پرواز شده است. کارشناسان همچنان به دنبال باقی مانده اجساد قربانیان این سانحه هستند. جدایی طلبان هفته گذشته جسد 227 قربانی را که 193 نفر از آنها شهروندان هلند بوده اند به این کشور تحویل داده اند.

گفتنی است دولت اوکراین و جدایی طلبان همچنان یکدیگر را عامل اصلی سقوط بوئینگ 200-777 هواپیمایی مالزی در شرق این کشور معرفی می کنند. با این حال تا کنون هیچ مدرکی برای اثبات این ادعاها از سوی دو طرف ارائه نشده است.

کد N421919

وبگردی