آفتاب
براساس نتایج نظرسنجی؛

آمریکایی‌ها جنگ‌های عراق و افغانستان را شکست می‌دانند

آمریکایی‌ها جنگ‌های عراق و افغانستان را شکست می‌دانند

براساس نتایج یک نظرسنجی سه چهارم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند تاریخ جنگ‌های عراق و افغانستان را به عنوان یک ناکامی مورد قضاوت قرار می‌دهد و همین تعداد هم معتقدند که خروج نیروهای آمریکایی از این دو کشور درست بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس نظرسنجی مشترک خبرگزاری آسوشیتدپرس و GFK در ماه گذشته میلادی مشخص شد که 78 درصد از شرکت کنندگان معتقدند هیچ خوشبینی یا خوشبینی زیادی نسبت به یک دولت دموکراتیک باثبات در افغانستان ندارند و 80 درصد هم درباره عراق چنین نظری دارند.

همچنین سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که جنگ‌های عراق و افغانستان به نظر یک شکست کامل یا بیشتر یک شکست در مقابل یک پیروزی است.

70درصد هم اعلام کردند، آمریکا حق داشت در سال 2011 سربازانش را از عراق خارج کند و حق دارد تا در دسامبر 2014 سربازان خود را از افغانستان بیرون بیاورد. درگیری‌ها و جنگ در این دو کشور بیش از یک دهه به طول انجامید و باعث مرگ 6800 سرباز آمریکایی شد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که 50 درصد از شرکت کنندگان فکر می‌کنند اوضاع در افغانستان بدتر می‌شود. 58 درصد هم انتظار دارند که اوضاع در عراق از افغانستان هم بدتر شود.

این نظرسنجی کمی پس از حمله داعش در عراق و وخامت اوضاع امنیتی در این کشور صورت گرفت.

واکنش شهروندان بالای 50 سال آمریکا نسبت به نتیجه دو جنگ آمریکا در عراق و افغانستان به گونه‌ای دیگر است. به طوری که 62 درصد از آن‌ها اعلام کردند، اوضاع در افغانستان در سال آتی میلادی بدتر می‌شود. در حالیکه 40 درصد از جوانان آمریکایی چنین عقیده‌ای داشتند. همچنین 72 درصد از شهروندان بالای 50 سال آمریکا اعلام کردند که اوضاع در عراق در سال آتی بدتر می‌شود در حالیکه این تعداد در میان جوانان آمریکایی 47 درصد بود.

کهنسالان آمریکایی نیز که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که شکست و ناکامی جنگ افغانستان در آینده مورد قضاوت قرار می‌گیرد. 88 درصد از 50 ساله ها یا مسن‌تر ها نیز معتقد بودند که یک دولت دموکراتیک با ثبات بعید است که ایجاد شود در حالیکه 70درصد از افراد 18 تا 49 سال به این مساله معتقد بودند.

انتهای پیام

کد N421631

وبگردی