آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

افزایش تلفات کودکان افغان/ توافق آمریکا و هند در قبال پاکستان

افزایش تلفات کودکان افغان/ توافق آمریکا و هند در قبال پاکستان

افزایش تلفات کودکان افغان و توافق آمریکا و هند در قبال پاکستان از جمله تحولات مهم همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، سازمان ملل با اشاره به کشته شدن هزار و 500 غیرنظامی افغان در سال 2014 گزارش داد که تلفات کودکان 34 درصد افزایش یافته است.

بر این اساس در شش ماه نخست سال جاری میلادی هزار و 560 غیرنظامی در افغانستان کشته و 3 هزار و 290 فرد دیگر زخمی شدند. از سوی دیگر میزان تلفات کودکان در شش ماهه اول سال 2014 میلادی 34 درصد و تلفات زنان نیز 24 درصد افزایش یافته است.

سازمان ملل با اشاره به کشته شدن 240 غیرنظامی و زخمی شدن 200 فرد دیگر در ماه جولای گزارش داد که این ماه مرگبارترین حمله در بازار ارگون ولایت پکتیکا بوده و این رقم در مقایسه با ماه ژوئن که در آن 290 نفر کشته و 300 فرد دیگر زخمی شدند کاهش یافته است.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به توافق وزرای امور خارجه آمریکا و هند در دهلی نو برای از بین بردن گروههای تروریستی در پاکستان و کمک به اسلام آباد در زمینه نابودی لشکر طیبه و القاعده، همکاری برای پایان دادن به گسترش سلاح‌ های کشتار جمعی، تروریسم هسته‌ ای، جرم و جنایت‌ های مرزی و مقابله با سوء استفاده از اینترنت برای اهداف تروریستی گزارش دادند که واشنگتن و دهلی خواستار محاکمه هر چه سریعتر عاملان حمله تروریستی 2008 بمبئی و همچنین از بین بردن پناهگاههای امن برای تروریست‌ ها، زیرساخت‌ ها و اخلال در شبکه‌ های تروریستی شدند.

کد N421593

وبگردی