آفتاب
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایستادگی مردم غزه درس بزرگی برای مسلمانان جهان است

ایستادگی مردم غزه درس بزرگی برای مسلمانان جهان است

تهران-ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایستادگی امروز مردم غزه درس بزرگی برای مسلمانان است، گفت: راه اصلی حل مساله فلسطین نه سازش، بلکه مقاومت است.

«منصور حقیقت پور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با یادآوری این که پیروز جنگ غزه مردمی هستند که با دست خالی درمقابل صهیونیست های مجهز به انواع سلاح ایستادگی می کنند، افزود: تاریخ قضاوت واقعی برای تعیین طرف پیروز و شکست خورده این جنگ خواهد بود.

وی، حوادث امروز در غزه را به قیام عاشورا تشبیه کرد که پیروز واقعی آن سید الشهداء امام حسین(ع) بودند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی مجلس یادآور شد: صهیونیست ها با آن همه امکانات نخواهند توانست مردم غزه را سرکوب کنند.

حقیقت پور ضمن ابزار تاسف از سکوت سازمان های بین المللی در قبال فجایع غزه گفت: این سازمان های بی خاصیت ابزار دست صهیونیست ها هستند و با توجه به عملکردشان باید بازنگری جدی درباره این سازمان ها انجام شود.

وی تصریح کرد: سازمان های بین المللی که واقعا نماد و نماینده مردم هستند باید تشکیل شوند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از عملکرد دولت مصر که حتی اجازه نمی دهد مجروحانی که از گذرگاه رفح عبور کرده اند، درمان شوند و از آنها بازجویی می کنند، ابراز تاسف کرد.

حقیقت پور یادآور شد: چنین رفتارهایی برای دولتی که ادعای مسلمانی دارند، زشت است.

وی با بیان این که مردم غزه به طور دائم درگیر جنگ های سیاسی، اقتصادی، اعتقادی و نظامی با صهیونیست ها هستند، اظهار امیدواری کرد: نتیجه این درگیری ها، پیروزی مردم فلسطین و تحقق آرمان های مقاومت باشد.

حقیقت پور همچنین درباره اعزام 6 نفر از نمایندگان مجلس به غزه یادآور شد: منتظر فراهم شدن شرایط و مقدمات سفر به غزه هستیم اما تا امروز مقامات مصری جواب روشنی در این زمینه نداده اند.

براساس آخرین آمارها از آغاز حملات جدید رژیم صهیونیستی به باریکه غزه (از 17تیرماه تاکنون) شمار شهدای فلسطینی به مرز یک هزار و 700 نقر رسیده است.

سیام(4)**2021**1336
کد N421582

وبگردی