آفتاب
در دیدار سفیر ایران

رهبرمسیحیان مارونی لبنان بر نقش ایران در حل مسائل منطقه تاکید کرد

رهبرمسیحیان مارونی لبنان بر نقش ایران در حل مسائل منطقه تاکید کرد

بیروت – ایرنا – کاردینال « بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان، انطاکیه و سایر مناطق مشرق زمین با تاکید بر نقش بارز و موثر جمهوری اسلامی ایران درحل مشکلات منطقه، خواستار روابط ممتاز تهران و بیروت در همه زمینه ها شد.

به گزارش ایرنا، کاردینال راعی در دیدار با « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و خواستار تحرک کشورهای منطقه و جامعه جهانی برای جلوگیری از تداوم این جنایات شد.

وی با بیان اینکه چرا آوارگان فلسطینی حق بازگشت به خانه و کاشانه خود را ندارند ، اظهار داشت: متاسفانه کشورهای جهان تماشگرجنایات اسرائیل هستند و تحرکی برای توقف آن از خود نشان نمی دهند.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان همچنین اقدامات داعش در عراق از جمله اخراج مسیحیان از موصل را محکوم کرد.

کاردینال راعی، تنها راهکار بحران سوریه را سیاسی دانست و گفت: ما از ابتدای بحران بر راه حل سیاسی تاکید داشته و اعلام کرده ایم که حل این بحران راهکاری جز راه حل سیاسی ندارد.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار در خصوص تحولات لبنان و منطقه گفت و گو کردند.

فتحعلی نیز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار تحرک جدی تر شخصیت های سیاسی و دینی در محکوم کردن این جنایات شد.

وی با تاکید بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: مواضع شخصیت های دینی در محکوم کردن این جنایات، باعث تقویت روحیه مبارزان فلسطینی می شود.

سفیر ایران در لبنان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یقین دارد که مبارزان فلسطینی در این نبرد نابرابر پیروز خواهند شد.

فتحعلی با اشاره به حساسیت شرایط کنونی منطقه و سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و امنیت لبنان، تاکید کرد: لبنان دارای جایگاه مهمی در منطقه است و در خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد.

خاورم ** 1324
کد N421555

وبگردی