آفتاب

مروری بر آخرین تحولات غزه

مروری بر آخرین تحولات غزه

تهران - ایرنا - ادامه جنایات ر‍ژیم صهیونیستی در نوار غزه و قدردانی مردم مظلوم فلسطین از حمایت رهبری، دولت و ملت ایران در راستای تحقق همه اهداف به حق آن ها، از مهم ترین تحولات سرزمین های اشغالی فلسطین به شمار می آید.

*تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه

بمباران مناطق مسکونی، ادامه کشتار غیرنظامیان و حمله به مراکز تحصیلی و درمانی نوار غزه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی ، همچنان ادامه دارد.



*قدردانی غزه از حمایت رهبری، دولت و ملت ایران

حمایت حضرت ˈآیت الله خامنه ایˈ رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعلام پشتیبانی دولت و ملت ایران در سایه سکوت و حمایت غرب و برخی دولت های عربی از جنایات رژیم صهیونیستی، دلگرمی و امیدواری را به ملت و مقاومت فلسطین در غزه برای ایستادگی و پایداری تا تحقق همه اهداف برحق خود هدیه کرد.



*خبرگزاری فرانسه، موضع قدرتمندانه آمریکای لاتین علیه رژیم صهیونیستی را بی سابقه دانست

خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی نوشت که رهبران کشورهای آمریکای لاتین با شدیدترین موضع گیری های بی سابقه، جنایات اسراییل در منطقه نوار غزه را محکوم کردند، تل آویو را تروریست خواندند و حمایت بی قید و شرط خود را از فلسطینیان اعلام کردند.



*تجمع مالزیایی ها در حمایت از کودکان غزه

هزاران نفر از مردم مالزی عصر روز شنبه با تجمع در میدان ˈمرداکاˈ (استقلال) شهر کوالالامپور ضمن حمایت از کودکان غزه، نسل کشی مردم مظلوم فلسطین به دست نظامیان صهیونیست را جنایت آشکار علیه بشریت دانستند و خواستار پایان دادن به این کشتار شدند.



*نخست وزیر سابق فرانسه کشتار در غزه را محکوم کرد

ˈدومینیک دو ویلپنˈ نخست وزیر سابق فرانسه، کشتار در غزه و سیاست فرانسه در قبال رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.



*پیشگامی کشورهای اسلامی برای نجات مردم غزه

رییس موسسه نور روسیه اعلام کرد که آمریکا و متحدان آن هیچ اقدامی برای توقف وحشیگری های رژیم صهیونیستی به عمل نمی آورند و به همین دلیل کشورهای اسلامی باید برای نجات ساکنان مظلوم غزه پیشگام شوند.



*درخواست حزب ایتالیا مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی

موضع شدید حزب ˈجنبش پنج ستارهˈ ایتالیا در حمایت از فلسطینی ها و درخواست نمایندگان این حزب از وزیر امور خارجه این کشور برای اعمال تحریم اقتصادی و نظامی علیه رژیم صهیونیستی به تنش بین صهیونیست ها و حزب مذکور به رهبری ˈبپه گریلوˈ منجر شد.



*نیکاراگوئه جنایات صهیونیست ها را با اقدامات نازی ها برابر دانست

ˈدانیل اورتگاˈ رییس جمهوری نیکاراگوئه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه را جنایت جنگی مشابه جنایات نازی ها در جنگ جهانی دوم خواند.



*آنگاه که اشک از کلمات گویاتر است

ˈکریس گانسˈ سخنگوی آژانس سازمان ملل در امور کمک به آوارگان فلسطینی (آنروآ) در ارتباط با مصاحبه اشک آلودی که اخیرا با شبکه خبری ˈالجزیرهˈ داشت، گفت: اشک های من با اشکی که مردم غزه برای عزیزانشان ریختند، قابل قیاس نیست.



*کمک 225میلیون دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی

درحالی که رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات علیه مردم مظلوم فلسطین درمنطقه نوار غزه ادامه می دهد، کنگره آمریکا بسته کمکی فوری 225 میلیون دلاری را برای توسعه سامانه گنبد آهنین این رژیم تصویب و آن را برای امضای رییس جمهوری این کشور ارایه کرد.



*اعتراف وزیر صهیونیستی به شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه

ˈعوزی لاندوˈ وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی فاش کرد که عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه علیه شهروندان بی گناه فلسطینی به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و نیروهای نظامی اسراییل نتوانسته اند مانع حمله موشکی فلسطینی ها شوند.



*آمادگی مزدوران لبنانی برای کمک به ارتش اسراییل و جنگ علیه غزه

مزدوران لبنانی موسوم به ˈارتش آنتوان لحد و یا ارتش جنوب لبنانˈ که اکنون در سرزمین های اشغالی فلسطین زندگی می کنند، برای کمک به ارتش صهیونیستی و جنگ علیه ملت و مقاومت فلسطین در غزه اعلام آمادگی کردند.

خاورم**7074**1446
کد N421408

وبگردی