آفتاب

کشته شدن بیش از 1700 تن در خشونت‌های ماه ژوئیه عراق

کشته شدن بیش از 1700 تن در خشونت‌های ماه ژوئیه عراق

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد، هیات کمک‌رسان این سازمان در عراق گزارش داده که در ژوئیه سال جاری میلادی بیش از 1700 تن از جمله حدود 1200 کودک در جریان اقدامات خشونت‌آمیز و تروریستی در عراق کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هیات کمک‌رسان سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: در ژوئیه سال جاری میلادی 1186 غیرنظامی از جمله 106 مامور پلیس شهری و 551 نیروی امنیتی عراق کشته و 1511 غیرنظامی از جمله 177 مامور پلیس زخمی شدند. به علاوه 467 نیروی امنیتی نیز در اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز زخمی شده‌اند.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در کنفرانس خبری گفت: نیکولای ملادنوف، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق نسبت به افزایش تعداد تلفات غیرنظامی از جمله کودکان و زنان که بسیار آسیب پذیرند، ابراز نگرانی کرده است.

ملادنوف همچنین از تمامی طرفین درگیر خواست تا حفاظت از غیرنظامیان را تضمین و به قوانین بین‌المللی حقوق بشر احترام بگذارند.

دوجاریک گفت: بالاترین تعداد تلفات در بغداد بوده و پس از آن صلاح الدین، نینوا، کرکوک، بابل و دیالی قرار دارد. آمار الرمادی و دیگر مناطق در استان الانبار در حال حاضر قابل دسترس نیست.

براساس یکی از گزارش‌های اخیر سازمان ملل، عراق در سال‌های اخیر شاهد بدترین خشونت‌ها بوده است، در نیمه اول سال جاری میلادی اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز جان 5576 غیرنظامی را در عراق گرفته است و بیش از 11 هزار تن دیگر نیز در خشونتهای این مقطع زمانی زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N421261

وبگردی