آفتاب

هر پنج دقیقه دو شرکت در ایتالیا تعطیل می شود

هر پنج دقیقه دو شرکت در ایتالیا تعطیل می شود

رم - ایرنا- در پی تداوم بحران اقتصادی، اتحادیه صنایع ایتالیا طی گزارشی اعلام کرد در هر پنج دقیقه دو شرکت در جنوب این کشور تعطیل می شود.

به گزارش ایرنا، اتحادیه صنایع ایتالیا با اشاره به تاثیرات منفی بحران اقتصادی اعلام کرد روزانه 573 شرکت در جنوب ایتالیا تعطیل می شوند.

در پی تایید بانک مرکزی و موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) پیرامون دور شدن بهبود اقتصادی در این کشور، اتحادیه صنایع نیز زنگ خطر افزایش موارد تعطیلی شرکت ها را بصدا درآورد.

در مناطق جنوبی ایتالیا، جایی که کسب و کار و تجارت یک اقدام قهرمانانه (در چنین شرایطی) محسوب می شود و در صورت ارسال کمک های مالی، سازمان های مافیایی آن را جذب می کنند؛ بحران اقتصادی درحال قلع و قمع شرکت ها است.

اتحادیه صنایع ایتالیا با بررسی تاثیرات سخت بحران اقتصادی در جنوب ایتالیا اعلام کرد در سال 2014 میلادی تراز میان شرکت های ورشکسته و شرکت های جدید به منهای 14 هزار رسیده است. از آغاز سال جاری میلادی روزانه 573 شرکت تعطیل شده و شمار موارد ورشکستگی نیز 5.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

تشدید بحران اقتصادی حتی موجب تعطیل اقدامات دولتی برای مقابله با این پدیده شد و سرمایه گذاری های دولتی و خصوصی در سال های 2007 تا 2013 میلادی، 28 میلیارد یورو کاهش یافت. دولت ایتالیا از سال 2009 تا 2013 میلادی از سرمایه گذاری در جنوب این کشور خودداری کرده است.

با توجه به کاهش چشمگیر مصرف در داخل ایتالیا، شرکت های زیادی به خارج از مرزها چشم دوخته اند و صادرات تنها راه برای ادامه حیات بسیاری از شرکت ها در ایتالیا محسوب می شود.

شرکت های ایتالیایی علاوه بر بحران اقتصادی مجبور به دست و پنجه نرم کردن با مالیات های سنگین و بهای زیاد انرژی هستند و از نظر رقابتی نسبت به همتایان اروپایی خود در فشارند و تنها روزنه برای ادامه حیات را در صادرات کالاهای خود می بینند.

گفتنی است که در سال 2007 و همزمان با آغاز بحران اقتصادی، شش هزار و 126شرکت در ایتالیا ورشکست شدند که با گذشت سال ها به ترتیب سیری فزاینده را تا سال 2014 طی کردند، اما پیش بینی می شود از سال آینده این روند کاهش یابد.

دانشگاه شهر برشا در شمال ایتالیا و مؤسسه سرمایه گذاری های خارجی این کشور(Ice) نیز اخیرا با اشاره به روند بحران اقتصادی اعلام کردند با وجود علاقه زیاد سرمایه گذاران خارجی برای خرید شرکت های ایتالیایی، در طول سال 2013 میلادی تنها 105 فقره سرمایه گذاری خارجی در زمینه خرید این شرکت ها در ایتالیا صورت گرفت (این آمار درسال 2012، 123مورد گزارش شده است) که در چهار سال اخیر در ایتالیا بی سابقه بود.

آمریکا که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران بین المللی محسوب می شود، در میان سرمایه گذاران بین المللی در ایتالیا، رتبه هشتم را دارد. سرمایه گذاران چینی نقشی نامحسوس در ایتالیا دارند و ژاپن نیز دارای موقعیت خوبی نیست ضمن اینکه روسیه تقریباَ غایب است. براساس بانک اطلاعاتی ریپرینت (Reprint)، ایتالیا در حاشیه جریان سرمایه گذاری های بین المللی قرار گرفته است.

بر اساس همین گزارش، شرکت های ایتالیایی با مشارکت سرمایه های خارجی تنها سه دهم درصد(% 0.3) کل شرکت های فعال در این کشور را تشکیل می دهند که برای 7.1 درصد از نیروی کار ایتالیا فرصت های شغلی ایجاد کرده اند. این شرکت های ایتالیایی همچنین 16.4 درصد از کل فروش شرکت ها را به خود اختصاص داده اند و سهم آنها در کل صادرات ایتالیا، برابر با 25.3 درصد است.

اروپام ** 2171**1485** 1337
کد N421191

وبگردی