آفتاب

افزایش ضریب هوشی کودکان تا 8 واحد با تغذیه شیر مادر

افزایش ضریب هوشی کودکان تا 8 واحد با تغذیه شیر مادر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: شیر مادر در رشد و تکامل و ضریب هوشی کودک موثر است و تنها دارویی است که ضریب هوشی کودکان را تا 8 واحد افزایش می‌دهد.

دکتر محمدرضا نقی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه 10 تا 16 مردادماه هر سال به نام روز جهانی شیر مادر نامگذاری شده است، اظهار کرد: شروع تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت اول بعد از تولد، تغذیه انحصاری با شیر مادر در 6 ماه اول و تداوم آن تا 2 سالگی ضامن سلامت مادر و کودک است.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم (ص) که "برای شیرخوار هیچ غذایی بهتر از شیر مادر نیست" افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر، کلید طلایی سلامت، روشی سالم، ایمن و مداوم است. شیر مادر، بی نظیر، کامل و بدون جانشین است. شیر مادر باعث افزایش مقاومت نوزاد در برابر بیماری‌های عفونی شده و از سوء تغذیه شیرخوار جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شیر مادر را حاوی انرژی، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آب مورد نیاز شیرخوار در 6 ماه اول زندگی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تغذیه شیر مادر را اساس تندرستی یک عمر دانست و گفت: شیر مادر در 6 ماه اول زندگی شیرخوار، کلیه نیازهای غذایی او را تامین می‌کند. مناسبترین غذا برای کودک شیر مادر اوست، حتی اگر نوزاد نارس متولد شده باشد. ترکیب شیر مادر کاملا با نیازهای طفل هماهنگ است و به تناسب تغییر نیازهای طفل این ترکیب نیز تغییر می‌یابد.

انتهای پیام

کد N421056

وبگردی