آفتاب

یک حزب ایتالیا خواستار قطع روابط و تحریم رژیم صهیونیستی شد

یک حزب ایتالیا خواستار قطع روابط و تحریم رژیم صهیونیستی شد

رم - ایرنا - موضع شدید حزب ˈجنبش پنج ستارهˈ ایتالیا در حمایت از فلسطینی ها و درخواست نمایندگان این حزب از وزیر امور خارجه این کشور برای اعمال تحریم اقتصادی و نظامی علیه رژیم صهیونیستی به تنش بین صهیونیستها و حزب مذکور به رهبری ˈبپه گریلوˈ منجر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تی ام نیوز، نمایندگان جنبش پنج ستاره ایتالیا در کمیسیون خارجی مجلس نمایندگان بتازگی با صدور یک بیانیه مشترک اعلام کردند: بر اساس اطلاعات واصله، آمیت زاروک سخنگوی سفارت اسرائیل در ایتالیا موضع ما در قبال نبرد در خاورمیانه را به شکل معاصری از یهودی ستیزی تشبیه کرده است.

در این بیانیه آمده است: ضمن توجه به اینکه اتهام مذکور را بهره برداری محض و آنهم بر دوش هزاران قربانی از زمان آغاز بمباران های ارتش اسرائیل تاکنون تلقی می کنیم، بر آمادگی خود برای رویارویی و ملاقات با سفارت اسرائیل در ایتالیا تاکید می ورزیم.

جنبش 5 ستاره که اپوزسیون دولت ایتالیا در پارلمان این کشور محسوب می شود، در ادامه می افزاید، این آمادگی را در روزهای گذشته از طریق یک نامه رسمی به آن نمایندگی اعلام کردیم ولی تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم. بر این باوریم که اسرائیل باید عهده دار وظایفی مانند رعایت حقوق بشر و حقوق بین الملل نیز باشد. وظایفی که تاکنون به آنها عمل نکرده است.

ˈمانلیو دی استفانوˈ نماینده پارلمانی کمیسیون خارجی این حزب اظهار داشت: با توجه به حملات ارتش اسرائیل به مدارس، بیمارستان ها و مراکز نگهداری از کودکان در غزه، دادگاه لاهه باید نتانیاهو را به جرم جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محاکمه کند.

این نماینده پارلمان ایتالیا همچنین از ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه این کشور خواستار فراخوان سفیر ایتالیا از تل آویو و تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شد و گفت: دولت باید ضمن قطع فوری فروش اسلحه به اسرائیل، تمام توافق های اقتصادی با تل آویو را متوقف کند در غیر این صورت ما نیز همدست قتل عام بی گناهان در نوار غزه خواهیم بود. اسرائیل نیز باید به حقوق بشر احترام بگذارد در غیر این صورت ایتالیا با این رژیم کاری نخواهد داشت. ما ایتالیایی ها نقص های زیادی داریم اما مردم ما نمی خواهند دستانشان به خون بی گناهان آغشته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فروش سلاح به رژیم صهیونیستی متوقف شود، گفت: ˈموگرینیˈ به عنوان سخنگوی اتحادیه اروپا باید به سرعت درخواست آتش بس کرده و اسرائیل را تحریم تسلیحاتی کند.

گفتنی است که سفارت فلسطین در شهر رم نیز با انتشار بیانیه ای از ایتالیا و اتحادیه اروپا خواست تا مداخله کرده و از قتل عام مردم غزه جلوگیری کنند.

تاکنون در نتیجه حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بیش از یک هزار 600 تن از فلسطینیان به شهادت رسیده و شمار مجروحان نیز به بیش از هشت هزار نفر رسیده است.

اروپام ** 2171** 1337
کد N420905

وبگردی