آفتاب

آنگاه که اشک از کلمات گویاتر است

آنگاه که اشک از کلمات گویاتر است

تهران- ایرنا- ˈکریس گانسˈ سخنگوی آژانس سازمان ملل در امور کمک به آوارگان فلسطینی (آنروآ) در ارتباط با مصاحبه اشک آلودی که اخیرا با شبکه خبری ˈالجزیرهˈ داشت، گفت: اشک های من با اشکی که مردم غزه برای عزیزانشان ریختند، قابل قیاس نیست.

وی روز شنبه در مصاحبه ای کوتاه با روزنامه مصری ˈالاهرامˈ گفت: گاهی اشک از کلمات گویاتر است، اما اشک های من قابل قیاس با اشکی نیست که ساکنان غزه در غم از دست دادن عزیزان و خانواده هایشان ریختند.

وی چهارشنبه گذشته در مصاحبه ای زنده ای با شبکه الجزیره درباره حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و درد و رنجی که به مردم این منطقه تحمیل شده است، ناگهان بغضش ترکید و به گریه افتاد.

گانس اوضاع انسانی در غزه را ˈفاجعهˈ و شمار آوارگان را بی سابقه توصیف کرد.

وی پیشتر گفته بود که ˈآنروآˈ به عنوان مهم ترین نهاد فعال سازمان ملل در غزه، تا کنون 225 هزار و 178 آواره فلسطینی را در 86 نقطه اسکان داده است.

وی همچنین درباره بحرانی که ده ها هزار فلسطینی به زودی در زمینه آب، غذا، انرژی و سرپناه با آن مواجه خواهند بود، هشدار داد.

این مقام سازمان ملل همچنین درباره امنیت مدارس این سازمان در غزه به عنوان پناهگاه فلسطینیان آواره، ابراز بدبینی کرد.

این مدارس هفته گذشته هدف حملات نظامیان صهیونیست قرار گرفت که طی آن ده ها غیرنظامی بی دفاع به خاک و خون کشیده شدند.

او گفت که هزینه های انسانی در جنگ غزه با ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه ، افزایش خواهد یافت.

آنروآ پنجشنبه گذشته درخواست دریافت کمک فوری 187 میلیون دلاری کرد. این بودجه برای خرید مایحتاج اولیه و جلوگیری از شیوع بیماری در پناهگاه های سازمان ملل در غزه درخواست شده است.

رژیم صهیونیستی از تاریخ هشتم ژوییه (17 تیرماه) تاکنون منطقه غزه را از زمین، دریا و هوا هدف حملات وحشیانه خود قرار داده است که تاکنون بیش از یک هزار و 600 نفر از غیرنظامیان فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده اند.

خاورم**9156**7074**1651
کد N420817

وبگردی