آفتاب

تست آزمایش بینایی راهی برای تشخیص ضربه مغزی در ورزشکاران

تست آزمایش بینایی راهی برای تشخیص ضربه مغزی در ورزشکاران

محققان آمریکایی تست ساده‌ای را برای تشخیص آسیب‌دیدگی مغزی ورزشکاران معرفی کرده‌اند. آن‌ها معتقدند استفاده از این تست می‌تواند 100 درصد آسیب‌دیدگی‌ها را نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بازی فوتبال گاهی اوقات آسیب‌دیدگی‌های ناحیه سر خیلی محسوس اتفاق نمی‌افتد. ممکن است فوتبالیست ضربه شدیدی را احساس کند اما نشانه‌های زیادی بعد از این ضربه حس نکند و درخواست خروج از بازی را نداشته باشد. اگر این بازیکن به بازی کردن ادامه دهد ممکن است آسیب‌های جدی را متحمل شود.

خوشبختانه، محققان دانشگاه فلوریدا و دانشگاه نیویورک راه ساده‌ای برای تشخیص آسیب‌دیدگی و ضربه در ناحیه سر پیدا کرده‌اند. این روش در مجله «عصب‌شناسی» منتشر شده است.محققان معتقدند که با اضافه شدن این تست ساده به برنامه پزشکی تیم می‌توان 100 درصد آسیب‌دیدگی ناحیه سر را تشخیص داد.

یکی از محققان می‌گوید: ما می‌خواهیم به مربیان این مسأله را نشان دهیم که هر چقدر بازیکن آسیب‌دیده را زودتر از بازی بیرون بکشند، او زودتر سلامت خود را باز خواهد یافت. اگر یک بازیکن با نشانه‌های آسیب‌دیدگی مغزی به بازی کردن ادامه دهد، آسیب‌دیدگی جدی‌تری خواهد داشت.

در تحقیقات انجام شده محققان 217 بازیکن را مورد بررسی قرار دادند. حدود 30 بازیکن دچار آسیب‌دیدگی مغزی شدند. محققان تست King-Devick که حدود 20 سال پیش استفاده می‌شد را به کار بردند. این تست، آزمایش بینایی است که برای اندازه‌گیری ناتوانی یادگیری کودکان به کار می‌رفت. در سال 2011 تحقیقاتی که در دانشگاه نیویورک انجام شده بود نشان داده بود که این تست می‌تواند برای تشخیص آسیب‌دیدگی مغزی در بوکسورها و ورزشکاران رزمی مؤثر باشد.

محققان دریافتند که اگر این تست با تست‌هایی که پزشکان برای ارزیابی تعادل و کارایی شناختی به کار می‌برند، همراه شود، می‌تواند برای تشخیص آسیب‌دیدگی مغزی 100 درصد مؤثر باشد.

در حال حاضر پزشکان تیم‌های ورزشی دانشگاه فلوریدا از مجموعه‌ی این تست‌ها استفاده می‌کنند

.

محققان همچنان در حال انجام آزمایش‌های بیشتری بر روی تست‌های مختلف هستند.

یکی از محققان در این‌باره گفت: ورزشکاران هدف‌های زیادی برای زندگی دارند و حفاظت از مغز آن‌ها بسیار مهم است.

انتهای پیام

کد N420540

وبگردی