آفتاب

درخواست 45 تشکل دانشجویی برای بازگشایی گذرگاه رفح

درخواست 45 تشکل دانشجویی برای بازگشایی گذرگاه رفح

45 تشکل دانشجویی، انجمن اسلامی و شورای احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای، خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه رفح برای رساندن کمک‌های بشردوستانه را خواستار شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه بدین شرح است:

«و بار دیگر غزه؛ منطقه‌ای که در چند ساله اخیر نماد ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌ها، ماجراجویی‌ها و قساوت‌ها بوده است. تن مجروح غزه، این بار عریان‌تر از همیشه در برابر دیدگان جهانیان قرار گرفته و وجدان هر انسان آزاده‌ای را آزرده است که شهر غزه با بیش از یک و نیم میلیون جمعیت آماج حملات هوایی و زمینی و محاصره رژیم یاغی و تا بن دندان مسلح اسراییل، به بزرگترین قتلگاه جهان تبدیل شده است. ضعف و ناتوانی نهادهای بین‌المللی و حمایت برخی از قدرت‌های بزرگ از اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، فضایی امن برای تداوم این جنایت‌ها فراهم آورده و در این شرایط وظیفه فریاد کشیدن درد و رنج مردم غزه، بر عهده تشکل‌ها و نهادهای مستقل و مردم آزادی‌خواه نهاده شده است. بر اساس آمار رسمی سازمان ملل شمار کشته‌ها به بیش از 1400 نفر که بیش از 75 درصد آن‌ها غیر نظامی و بیش از 250 نفر آنان‌ کودکان هستند، رسیده است؛ چه بسا آمار واقعی بیش از این تعداد باشد. کشتن افراد غیر نظامی و خاصه کودکان در هر کجای جهان و تاریخ بارها محکوم شده و امروزه آنچه در غزه می‌گذرد هم از این قاعده مستثنا نیست.

مساله غزه و اساساً مساله فلسطین، موضوع امروز و دیروز جهان و منطقه ما نیست. بیش از شصت سال است که اسراییل با اشغال‌گری و خوی تجاوز‌گری‌اش، حقوق اساسی مردم فلسطین را سلب کرده و امنیت این منطقه را بر هم زده و بازیچه افراطیون حاکم بر تل‌آویو ساخته است. بارها مردم فلسطین و منطقه را به جنگ‌ها نابرابر کشانده و هر بار هم فهرست عظیمی از جنایت علیه بشریت را در کارنامه خون‌بار خود ثبت کرده است. حاصل این جنگ‌افروزی‌ها و بحران‌آفرینی‌ها، هزاران هزار شهید، میلیون‌ها آواره، ساختن پیکری پاره پاره از فلسطین و تحکیم دولت‌های مستبد و مرتجع در این منطقه بوده و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که فعالیت‌های جنگ‌طلبانه و جنایت‌های هر روزه رژیم اشغالگر، از مهم‌ترین عوامل تقویت رژیم‌های استبدادی و ارتجاعی و گروه‌های تندرو در این منطقه بوده است. برخورد یکسویه و نامتوازن نهادهای بین‌المللی با جنایات حقوق بشری اسرائیل حامیان حقوق بشر در این گوشه آشوب‌زده جهان را با چالش‌های عظیم و پرسش‌های بی‌پاسخ بسیار مواجه کرده است.

حملات اخیر به نوار غزه در صورتی انجام شد که فلسطینیان در آستانه تشکیل دولت وحدت ملی قرار داشتند و از سوی دیگر گروه‌های تندرو منطقه را به آشوب کشانده بودند. بدیهی است در چنین شرایطی گسترش صلح و امنیت کارساز بود نه کشتار بی‌رحمانه‌ و نقض آشکار حقوق مردم غزه.

انجمن‌های اسلامی و شوراهای احیایی که این بیانیه را امضا کرده‌اند، در کنار تمامی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان، خواستار خروج فوری نیروهای اشغالگر از نوار غزه، رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه رفح برای رساندن کمک‌های بشردوستانه و همچنین خروج بیماران و مجروحان برای مدوا است. امیدواریم که با همکاری دولت‌ها، ملت‌ها و نهادهای بین‌المللی، به زودی شاهد ایجاد امنیت پایدار، تشکیل دولت مستقل و بازگشت آوارگان این سال‌ها به اراضی فلسطین باشیم.

در پایان از تمام فعالان و تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور دعوت می‌کنیم که در شرایط کنونی، با تحکیم وحدت و دوری از تفرقه، در برابر این فجایع انسانی پیام آزادی‌خواهی و حمایت از مظلومان علی‌الخصوص مردم غزه را به گوش جهانیان برسانند و ضمن انجام وظیفه انسانی خود، زمینه اتحاد داخلی را فراهم بیاورند تا این مرز و بوم در برابر آفت افراطی‌گری و تندروهایی که در منطقه شاهد آن هستیم، مصون بماند.»

انتهای پیام

کد N420460

وبگردی