آفتاب

پوروشنکو متعهد به برگزاری سریعتر انتخابات زودهنگام پارلمانی شد

پوروشنکو متعهد به برگزاری سریعتر انتخابات زودهنگام پارلمانی شد

رئیس‌جمهوری اوکراین با تایید این مساله که قصد دارد تا انتخابات پارلمانی در این کشور را هرچه سریعتر برگزار کند، متعهد شد تا کشورش در چند ماه آتی یک پارلمان جدید داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: در پاییز یک پارلمان جدید وجود خواهد داشت که اصلاحات را آغاز خواهد کرد.

از زمان انحلال ائتلاف حاکم اکثریت در پارلمان در چند روز گذشته برگزاری یک انتخاب جدید به شدت انتظار می‌رفت و این مساله راه را برای پروشنکو برای درخواست انتخاباتی تازه هموار کرد.

به دنبال سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین در پی ماه‌ها تظاهرات خونین، جنجال و هیاهوی بسیاری برای جلو انداختن تاریخ برگزاری این انتخابات که در ابتدا برای سال 2017 میلادی برنامه‌ریزی شده بود به وجود آمد.

پروشنکو این انتخابات را به عنوان اقدامی مهم و ضروری برای ترمیم کلاس سیاسی بی‌اعتبار شده، اوکراین توصیف کرد.

این در حالی است که این انتخابات در زمان خطراتی برای اوکراین برگزار می‌شود چرا که نیروهای دولت کی‌یف جنگ خصمانه‌ای را علیه جدایی طلبان حامی روسیه در شرق این کشور به راه انداخته‌اند.

رهبران ارشد سیاسی درباره کوتاه کردن مدت کمپین پیش از انتخابات پارلمانی به 45 روز موافقت کرده‌اند اما با این حال انتظار می‌رود که یک انتخابات تازه باعث ایجاد درگیری‌هایی شدید میان رقبای سیاسی مختلف اوکراین شود.

انتهای پیام

کد N420402

وبگردی