آفتاب
به دلیل تشدید درگیری‌ها،

سفیر انگلیس در لیبی تصمیم به ترک طرابلس گرفت

سفیر انگلیس در لیبی تصمیم به ترک طرابلس گرفت

سفیر انگلیس در لیبی اعلام کرد که وی به دلیل درگیری‌های محلی و وخیم شدن شرایط امنیتی تصمیم به ترک طرابلس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت انگلیس به طور موقت از روز دوشنبه تمام عملیات‌های خود را متوقف می‌کند و برای خارج کردن اتباع انگلیسی از لیبی اقدام خواهد کرد.

با این حال مایکل آرون، سفیر انگلیس در لیبی اعلام کرد که وی تصمیم گرفته است تا زودتر از این کشور خارج شود.

این مقام در پیامی در توییتر خود گفت: علی‌رغم میلم تصمیم گرفتیم که ما باید خارج شویم و به طور موقت عملیات‌های سفارت را در لیبی متوقف کنیم. با بهبود شرایط امنیتی ما به سرعت باز خواهیم گشت. درگیری‌ها به محل نزدیک سفارت رسیده است و این خطر وجود دارد که ما در درگیری‌ها وارد شویم.

سفیر انگلیس در لیبی تاکید کرد که لندن در نظر دارد تا دفتر موقتی را در تونس برپا کند. وزارت امور خارجه انگلیس از تمام اتباع کشورش در لیبی درخواست کرده است تا سریعا این کشور را ترک کنند.

از زمان سقوط رژیم معمر قذافی در سال 2011 این کشور از بی‌نظمی و هرج و مرج رنج می‌برد و دولت جدید برای کنترل شبه نظامیانی که به سقوط قذافی کمک کردند ناکام مانده و در همین حال گروه‌های تندرو در حال قوت گرفتن هستند.

درگیری میان شبه نظامیان رقیب در طرابلس موجب تعطیلی فرودگاه بین المللی این شهر شده و درگیری گروه‌های تندرو با نیروهای ویژه ارتش لیبی در شهر بنغازی همچنان ادامه دارد.

طی روزهای گذشته بسیاری از کشورها به شهروندانشان دستور دادند تا این کشور را ترک کنند و در برخی موارد تمام اتباع خود را از لیبی تخلیه کردند.

انتهای پیام

کد N420223

وبگردی