آفتاب

کرزای: تاخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات قابل قبول نیست

کرزای: تاخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات قابل قبول نیست

رئیس جمهور افغانستان گفته است که تاخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات به هیچ صورت قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ایمل فیضی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان گفت: حامد کرزای در جریان ملاقات‌های خود با نمایندگان اتحادیه اروپا، ملل متحد و مقام‌های آمریکایی یک پیام داشت، نتایج انتخابات باید در ماه اوت (آگوست) نهایی شود تا مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید قبل از پایان این ماه صورت بگیرد.

فیضی به نقل از رئیس جمهور افغانستان به بی.بی.سی گفت که تاخیر در اعلام نتایج انتخابات تاثیر منفی بر روال کاری حکومت داشته و در عین حال ابهام و بدگمانی را در مورد آینده افغانستان ایجاد کرده است.

وی می‌گوید که ادامه بلاتکلیفی در مورد سرنوشت انتخابات افغانستان بسیار خطرناک خواهد بود.

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، نماینده اتحادیه اروپا و هم مقام‌های آمریکایی در جریان ملاقات‌هایشان با کرزای وعده داده‌اند که با ختم تعطیلات عید فطر، روند بررسی آرا سرعت خواهد یافت.

چند روز پیش جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم در یادداشتی گفته بود که روند آرام بررسی آرا بعد از تعطیلی‌های عید فطر سریع خواهد شد.

به دنبال اعتراض عبدالله عبدالله به آنچه که تقلب "سازماندهی شده" در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد می‌خواند، روند انتخابات افغانستان به بحران انجامید و کری در سفری به کابل زمینه توافق بین دو نامزد را فراهم کرد.

عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی، نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان موافقت کردند که صد درصد آرای انتخابات دور دوم افغانستان بررسی شود.

برای انجام این روند، جان کری از حامد کرزی خواست تا مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید را که قرار بود یکشنبه (دوم اوت) برگزار شود، به مدت یک ماه یعنی تا پایان همین ماه به تعویق اندازد.

انتهای پیام

کد N420125

وبگردی