آفتاب
معاون بنیاد شهید زنجان:

وصیت‎نامه اجتماعی شهدا اسناد ارزشمند دفاع‌مقدس محسوب می‌شود

وصیت‎نامه اجتماعی شهدا اسناد ارزشمند دفاع‌مقدس محسوب می‌شود

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: وصیت‏نامه اجتماعی شهدا از اسناد ارزشمند دفاع مقدس هستند که در حفظ و نگهداری آن‎ها اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

"حیدر غفاری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: با توجه به این که بیشتر شهدای دوران دفاع مقدس علاوه بر وصیت‎نامه شرعی خود که برای خانواده‌شان نگاشته بودند، دارای وصیت‎نامه اجتماعی نیز بودند، اهتمام ویژه‎ای به جمع‌آوری و حفظ این نگاشته‎ها وجود دارد. نگهداری وصیتنامه‌ها نه به منظور دور از دسترس بودن است، بلکه هدف از حفظ آن‎ها، آشیو کردن آن‎ها به صورت یک مجموعه منسجم برای استفاده پژوهشی است.

چه بسا با استناد به این وصایا بتوان از برخی تحریفات نیز جلوگیری کرد، مثلا عنوان شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به این که نگارش این وصیت‎نامه‎ها تکرار نمی‌شود لذا دقت لازم در حفظ و نگهداری آن‎ها و توجه بر اینکه این آثار مخدوش نشود، وجود دارد که انتشار آن‌ها در قالب کتاب‏‎های تدوین شده و همچنین به صورت دیجیتالی در دستور کار قرار دارد.

غفاری خاطرنشان کرد: غنی‎ترین منبع که در قالب اسناد شهدا وجود دارد کتاب فرهنگ اعلام شهدا است که برای سهولت دسترسی پژوهشگران و علاقمندان به حوزه شهادت در مخزن کتاب‌های مرجع همه کتاب‎خانه‎ها قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به انتشار کتاب «جاودانه‌های تاریخ»، گفت: این کتاب نیز درخصوص زندگی‎نامه فرماندهان شهید استان در رده‎های مختلف بود که با استقبال خوب مخاطبین و علاقمندان حوزه جنگ و شهادت روبرو شد.

غفاری اظهار کرد: وصیت‎نامه تعدادی از شهدای دفاع‌مقدس استان برحسب دسترسی، جمع‎‌آوری و تدوین شده که در ردیف چاپ قرار دارد که پس از انتشار می‎تواند به‌عنوان یک مرجع مطالعاتی در حوزه اجتماعی مورد استفاده علاقمندان به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N420106

وبگردی