آفتاب
رئیس پارلمان سوریه در گفتگو با مهر:

هدف داعش حذف قضیه فلسطین است/ "اتحاد" لازمه تاثیرگذاری جهان اسلام در محافل بین المللی است

هدف داعش حذف قضیه فلسطین است/ "اتحاد" لازمه تاثیرگذاری جهان اسلام در محافل بین المللی است

رئیس پارلمان سوریه با اعلام اینکه هدف گروه تروریستی داعش حذف قضیه فلسطین است اظهار داشت که اتحاد لازمه تاثیرگذاری جهان اسلام در محافل بین المللی است.

محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر مواضع برخی کشورها در خصوص سوریه پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: این موضوع به دلایل مختلف صورت گرفته است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در فضایی سالم و تحت نظارت بین المللی انجام شد و این موضوع برای همه ثابت شد و همه با چشمان خود مشاهده کردند که نتایج انتخابات خواست ملت سوریه بود و دیگر اینکه ارتش سوریه طی آغاز بحران سوریه (مارس 2011) تاکنون ایثار و از خودگذشتگی بسیاری در راه دفاع از وطن داشته است و مردم سوریه نیز طی این مدت حامی دولت بودند همه این موارد را می توان علت تغییر مواضع کشورهای مختلف در قبال سوریه دانست.

وی در ادامه گفت: متاسفانه ما در دوره ای بسر می بریم که دوگانگی در مواضع وجود دارد، کشورهای غربی از یک سو از مبارزه با تروریسم سخن می گویند و از طرف دیگر گروه های مسلح در سوریه را به سلاح و پول مجهز می کنند این رفتار دوگانه غرب استعمارگر و برخی رژیم های عربی مرتجع در قبال سوریه است. ملت های عربی باید از چنین توطئه تجاوزگرانه ای توسط رژیم هایشان انتقاد کنند، ما باید از محور مقاومت در برابر استعمار غرب قدردانی کنیم و آن را ارج نهیم زیرا مقاومت بیانگر خواست ملت ها است و این مقاومت است که در نهایت پیروز خواهد شد.

رئیس پارلمان سوریه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنگ غزه گفت: آنچه در سوریه و غزه رخ می دهد نبرد واحدی است که در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و حضور آن در منطقه صورت می گیرد. ملت های اسلامی باید در چنین شرایطی با یکدیگر متحد باشند و به این مسئله واقف باشند که دارای ثروت های بسیار و توانمندی های اقتصادی، سیاسی و نظامی هستند و باید برای تاثیرگذاری فعال در محافل بین المللی با یکدیگر و در برابر تجاوزگری های اسرائیل متحد باشند.

محمد جهاد اللحام درباره گروه تروریستی داعش و اهداف آن در منطقه نیز گفت: داعش یک گروه تروریستی است که از یک سو حمایت می شود و اهداف آن در سوریه و عراق نیز یکی است و آن از بین بردن توانمندی های این کشورها و حذف قضیه فلسطین و هر آنچه برای عراق و سوریه اهمیت دارد است. داعش به دنبال خیر برای بشریت نیست بلکه هدف آن نابودی زیرساخت های موجود در سوریه و عراق و هر آنچه در این کشورها بنا شده است می باشد.

........................

مصاحبه: سمیه خمارباقی

کد N420075

وبگردی