آفتاب

شمار خبرنگاران شهید غزه به 11 تن رسید

شمار خبرنگاران شهید غزه به 11 تن رسید

تهران - ایرنا - با شهادت یک خبرنگار دیگر در نوار غزه، تعداد خبرنگاران شهید در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، به 11 نفر رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطین (وفا)، یک مقام پزشکی شامگاه جمعه اعلام کرد: در حمله نظامیان صهیونیست به رفح در جنوب غزه، چهار تن از جمله یک خبرنگار به نام ˈعبدالله فحجانˈ به شهات رسیدند.

با شهادت این خبرنگار، تعداد خبرنگاران شهید غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی، به 11 تن افزایش یافت.

از سوی دیگر شماری از افراد نیز در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه ˈخربه العدسˈ در رفح زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی در جریان حملات خود به غزه با زیرپاگذاشتن کلیه قوانین و مقررات بین المللی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی، از طریق زمین، هوا و دریا مردم بی پناه غزه را آماج حملات خود قرار می دهد.

با وجود گذشت 25 روز از حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه، ملت مبارز فلسطین همچنان با مقاومت و پایمردی در مقابل آن ایستاده است. هرچند نظامیان صهیونیست از زمین، هوا و دریا غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار می دهند، اما فلسطینیان روحیه خود را حفظ کرده و ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده اند.

رژیم صهیونیستی از بامداد سه شنبه هفدهم تیر ماه (هشتم ژوئیه 2014) حملات هوایی علیه غزه را آغاز کرد.

نوار غزه با 40 کیلومتر طول و 10 کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و اسرائیل هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و 700 هزار نفر زندگی می کنند.

رژیم صهیونیستی با وجود درخواست های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پایان دادن به درگیری ها و کشتار مردم بیگناه فلسطین همچنان به حملات خود ادامه می دهد و تاکنون دست کم هزار و 600 نفر از مردم غزه کشته و حدود 9 هزار نفر زخمی شده اند.

**مترجمام**1480** 3404
کد N419999

وبگردی