آفتاب

پوتین: تحریم های ضدروسی غیرسازنده است

پوتین: تحریم های ضدروسی غیرسازنده است

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از تحریم های واشنگتن علیه کشورش آن را غیرسازنده خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر جمعه در این گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت، فشارهای آمریکا بر روسیه را غیرقابل قبول دانست و افزود: این اقدامات به ساختار همکاریهای دو کشور آسیب وارد می کند.

در این مکالمه تلفنی، دو طرف در خصوص اوضاع اوکراین گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش کرملین، با وجود اختلاف روسیه و آمریکا در مساله اوکراین، طرفین بر ضرورت توقف اقدامات نظامی و برقراری آتش بس پایدار در مناطق جنوب و شرق این کشور و آغاز گفتگوهای سیاسی تاکید کردند.

رییس جمهوری روسیه رایزنی های گروه تماس اوکراین در مینسک که روز پنجشنبه انجام گرفت و دو طرف در آن در مورد توقف اقدامات نظامی در محل سقوط هواپیمای ام.اچ-17 مالزی توافق کردند را مثبت ارزیابی کرد.

پوتین و اوباما بر ضرورت ادامه مذاکرات در مورد بحران اوکراین در این چارچوب تاکید کردند.

سران روسیه و آمریکا خاطرنشان کردند وضع کنونی به نفع دو کشور نیست.

روابط روسیه و آمریکا در بهار گذشته پس از روی کار آمدن حکومت غربگرا در اوکراین پرتنش شد و با الحاق منطقه کریمه به خاک روسیه روابط دو کشور تیره شد.

واشنگتن، مسکو را به حمایت از جدایی طلبان مناطق جنوب و شرق اوکراین متهم می کند و روسیه نیز از پشتیبانی های آمریکا از کی یف بویژه در سرکوبی خشونت آمیز ساکنان مناطق جدایی طلب انتقاد می کند.

اروپام/2242**518** 3404
کد N419955

وبگردی