آفتاب

یهود ستیزی برچسب رسانه های آلمانی علیه فعالان ضد صهیونیست

یهود ستیزی برچسب رسانه های آلمانی علیه فعالان ضد صهیونیست

در روزهای اخیر با شدت گرفتن جنایات صهیونیستها در غزه افکار عمومی آلمان با پرسش جدی در باره دلایل حمایت بی چون و چرای دولت این کشور از رژیم صهیونیستی قرار گرقته است.

به گزارش خبرنگار مهر از آلمان در واکنش به تظاهرات با شکوه روز قدس در شهرهای مختلف آلمان به ویژه در برلین و هم چنین پرسشهای جدی افکار عمومی درباره دلایل پشتیبانی محافل سیاسی و افتصادی آلمان از تل آویو موج جدیدی از تبلیغات رسانه ای برای اقناع مخاطبان آلمانی زبان به راه افتاده است.

رسانه ها آلمانی زبان مانند دویچه وله و یا اشبپیگل با یادآوری مساله حساس یهودستیزی در دوران رژیم نازی  و با بهره گیری از حساسیت افکار عمومی و نخبگان آلمان درباره لزوم عدم تکرار آن وقایع، می کوشند ایجاد احساسات به نفع فلسطینیها و طرح انتقاد از رژیم صهیونیستی را به عنوان مقدمه ظهور موج جدید یهود ستیزی معرفی نمایند.

طرح چند باره این موضوع با حمله به کنیسه ای با یک کوکتل مولوتف در شهر کوچک ووپرتال  Wuppertal شدت گرفته است. این حمله که هنوز مسبب آن مشخض نشده است تلفاتی در پی نداشت، اما به سرعت به عنوان نشانه موج جدید فعالیتهای ضد یهودی مطرح شد.

در مقابل، یکی از شرکت کنندگان تظاهرات روز قدس برلین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: "سازمان دهندگان این راهپیمایی کوشیدند بر اساس دستور العمل پلیس آلمان از طرح شعارهای حساس بپرهیزند و با حضور یهودیان ارتدوکس در صف اول تظاهرات روز قدس و سایر اعتراضات ضد جنگ، اعتراض به کشتار غیر نظامیان در غزه توسط رژیم صهیونیستی ابراز دارند و به افکار عمومی آلمان نشان دهند که بین ضد یهودی بودن و اعتراض به رژیم اسراییل تقاوت بنیادین وجود دارد."

به گفته این شرکت کننده در تظاهرات و سایر فعالیتهای مدنی علیه تجاوز به غزه، "به نظر می رسد میزان موفقیت فعالیتهای فعالان ضد جنگ در روزهای آینده، بستگی به میزان دقت آنها در مورد استفاده از شعارها و نمادهای مناسب و تلاش برای به حاشیه راندن جریانات مشکوک و یا افراطی است که خواهان رادیکال شدن و یا استفاده از شعارهای ضد پیروان یک دین خاص است."

کد N419880

وبگردی