آفتاب

حملات جنون آمیز تروریستی در بغداد 50 کشته و زخمی برجا گذاشت

حملات جنون آمیز تروریستی در بغداد 50 کشته و زخمی برجا گذاشت

بغداد- ایرنا- پایتخت عراق امروز (جمعه) را در حالی سپری می کند که تا پیش ازظهر، بارها با صدای هولناک انفجارهای تروریستی لرزید. در این حملات تاکنون بیش از 20 تن کشته و 30 تن دیگر زخمی شده اند، اما هنوز آمار رسمی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سنگین ترین حمله تروریستی امروز در منطقه ˈالحبیبیهˈ در نزدیکی شهرک صدر در شرق بغداد رخ داد که یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل یک رستوران منفجر شد.

منابع امنیتی گفته اند که براثر این انفجار دستکم 15 تن کشته و 20 تن نیز زخمی شده اند.

دو خودروی بمب گذاری شده نیز به صورت پی درپی در مقابل شهرداری در میدان ˈالثوبهˈ در مرکز تجاری بغداد (شورجه) منفجر شد. همچنین دو بمب نیز در میدان الخلانی در جوار وزارت بازرگانی عراق منفجر شد.

همچنین منطقه ˈحی العاملˈ در جنوب غربی بغداد امروز هدف حملات انفجاری قرار گرفت. این انفجارها، هر کدام تعدادی کشته و مجروح برجا گذاشته است.

انفجارهای تروریستی روز جمعه در شرایطی رخ داد که نیروهای امنیتی در بغداد در آماده باش کامل بسر می برند. در نخستین ساعات صبح امروز صدای شلیک سلاح های سبک از منطقه مرکزی شهر و در حوالی میدان التحریر شنیده شد.

ناظران معتقدند که این عملیات تروریستی، بخشی از برنامه های داعش برای ناامن نشان دادن پایتخت و نیز انحراف ارتش عراق از عملیات بزرگ در شمال این کشور است.

برخی رسانه های ضد دولت عراق و از جمله رسانه های منطقه ای این روزها تلاش دارند اوضاع عراق را بی ثبات نشان دهند و با انتشار گزارش هایی درباره کشف اجساد مجهول الهویه و انتساب آن به قتل های فرقه ای، جنگ های فرقه ای 2006 تا 2007 را احیا کنند.

از زمان کنترل داعش بر مناطقی از شمال عراق بویژه تصرف موصل، برخی رسانه های منطقه ای بارها از وقوع درگیری در اطراف و محوطه فرودگاه بغداد خبر دادند که به سرعت از سوی مقام های عراقی تکذیب شد.

خاورم**1770** 2023
کد N419801

وبگردی