آفتاب

ماکائو از هندبال جوانان آسیا اخراج شد

ماکائو از هندبال جوانان آسیا اخراج شد

نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا و رئیس کمیته فنی چهاردهمین دوره هندبال قهرمانی جوانان آسیا از حذف تیم ملی ماکائو از این رقابت‌ها به دلیل عدم حضور در شهر تبریز خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، "داود توکلی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: در جلسه اضطراری روز پنجشنبه 9 مرداد به جهت نرسیدن تیم ماکائو به پرواز و عدم حضور در تبریز مقرر شد این تیم از چهاردهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا کنار گذاشته شود.

ماکائو با تیم‌های ایران، کره‌جنوبی، کویت، بحرین و عراق همگروه بود و طبق برنامه باید از ساعت 19 روز شنبه با تیم ملی ایران بازی می‌کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم حضور تیم ماکائو در رقابت‌ها برنامه‌های گروه دوم رقابت‌ها تغییر یافت و روز شنبه دو بازی برگزار خواهد شد. از ساعت 16 تیم های عراق و کویت به مصاف هم می روند و از ساعت 18 مراسم افتتاحیه و از ساعت 19، تیم‌های بحرین و کره جنوبی برابر هم خواهند ایستاد و تیم ایران با قرعه استراحت روبروست.

چهاردهمین دوره رقابتهای هندبال قهرمانی جوانان آسیا در تبریز با حضور یازده تیم برتر آسیا در دو گروه پنج و شش تیمی از یازده الی 23 مرداد با هم به رقابت خواهند کرد و سه تیم برتر این رقابت‌ها جواز حضور در رقابت‌های جام جهانی سال 2015 برزیل را کسب خواهند کرد.

در تاریخ سیزده دوره قبلی رقابت‌ها، جوانان ایران در 9 دوره حضور داشته‌اند که بهترین عنوان کسب شده مقام دومی و مدال نقره 2008 عمان است. ایران برای چهارمین بار میزبان این رقابت‌ها انتخاب می‌شود و پیش از این دو بار تهران و یک بار مشهد طعم میزبانی را چشیده‌اند. مسابقاتی که هر دو سال یک بار از سال 1988 به طور منظم برگزار شده و میزبانی رقابت‌های امسال باز هم نصیب ایران شده است.

در تاریخ این بازی‌ها، کویت با یازده حضور و کسب 9 مدال شامل پنج طلا، دو نقره و دو برنز پرافتخارترین است و پس از آن، قطر سه عنوان قهرمانی و دو نقره و دو برنز از سیزده حضور کامل در کارنامه خود دارد. ضمن اینکه نباید از کره جنوبی هم غافل شد که هفت بار در دیدار نهایی حاضر بوده و حاصل آن دو قهرمانی و پنج عنوان نایب قهرمانی است.

از جمع قهرمانان دوره‌های قبلی در این دوره تیم‌های امارات متحده عربی و چین حضور ندارند.

انتهای پیام

کد N419738

وبگردی