آفتاب

جنگ قلم در رسانه های صربستان علیه رژیم صهیونیستی

جنگ قلم در رسانه های صربستان علیه رژیم صهیونیستی

بلگراد-ایرنا- روزنامه پلیتیکا چاپ بلگراد در مقاله ای تحت عنوان ˈچرا کسی نمی تواند از اسرائیل انتقاد کندˈ، موجب برانگیخته شدن خشم سفیر رژیم صهیونیستی در صربستان شد.

به گزارش ایرنا، پلیتیکا به حملات 25 روز اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از 1400کشته و چند هزار مجروح و هزاران نفر آواره بر جای گذاشته است، اشاره کرد و نوشت: بجز سازمان های بشردوستانه و رسانه ها کسی به آمار کشته شدگان و مجروحین اشاره نمی کند، زیرا که اسراییل همچنان با موفقیت انتقادها را از خود رد کرده و مدعی است این اتهامات اظهارات یهود ستیزانه است.

این روزنامه بلگرادی بر اساس آخرین اطلاعات خود اکثر قربانیان در نوار غزه را به خاطر حملات رژیم صهیونیستی کودکان و زنان بی گناه خواند و نوشت: در طی حملات نیروهای اسرائیلی 226 کودک کشته و 2000 نفر مجروح و 215 هزار فلسطینی مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

پلیتیکا نوشت: سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرده که در نوار غزه به طور گسترده اعمال زور شده و حتی جنایات جنگی رخ داده است. ولیکن حتی یک سیاستمدار خارجی و یا دولت غربی واکنشی را مبنی بر اینکه در غزه واقعه ای رخ داده است که ارزش محکوم کردن را داشته باشد، از خود نشان نداده اند.

این روزنامه با انتقادات شدید به رژیم صهیونیستی ادامه داد: اسراییل تاکنون با موفقیت توانسته که انتقادات مبنی بر کشتار فلسطینی های غیرمسلح و یا کشتار غیرنظامیان در جریان جنگ لبنان در سال 2006 را رد کند.

ˈتاکنون قطعنامه نامساعدی بر علیه اسراییل به تصویب نرسیده و با هر ایده ای مبنی بر تشکیل احتمالی دادگاه بین المللی به منظور محکوم کردن نیروهای اسرائیلی مقابله شده است و حتی از بکارگیری لحن تند بر علیه اسراییل به دلیل تلفات و قربانی شدن تعداد زیادی از سکنه غزه خودداری شده است.ˈ

این روزنامه با اشاره به نگرانی رئیس جمهور آمریکا از تعداد غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه نوشت: اما اقدامات اسراییل را محکوم نکرده، در حالی که اگر کشور دیگری مرتکب چنین عملی می شد بر علیه آن بلافاصله تحریم وضع می کرد. در مورد اسراییل حتی به امکان چنین اقدامی نیز فکر نمی شود.

ˈاگر چه آمریکا در این مورد لازم نیست که بر علیه اسراییل تحریم وضع کند، بلکه تنها کافی است که یک میلیارد دلار از کمک سه میلیارد دلاری سالیانه خود به اسراییل را قطع کند.ˈ

مقاله روزنامه پلیتیکا خشم سفیر رژیم صهیونیستی در صربستان را برانگیخت، به طوریکه سفیر رژیم صهیئونیستی در بلگراد در پاسخ به آن با ارائه مقاله ای به آزادی و دمکراسی در فلسطین اشغالی اشاره کرده و ادعای اینکه کسی حق انتقاد از رژیم صهویستی را ندارد، شوخی نامناسب دانست.

پلیتیکا در پاسخ به اعتراض سفیر رژیم صهیونیستی به مقاله این روزنامه پاسخ داد: شاید به حد کافی در مورد وقایعی که در نوار غزه می گذرد، اطلاعی نداشته باشیم، لطفا سفیر به ما کمک کند تا متوجه شویم چگونه بر اساس ادعای دولت اسراییل عملیات بمباران بیمارستان، مدرسه و کودکان در ساحل دریا می تواند یک اقدام صرفا اخلاقی باشد.

اروپام**2061** 3404
کد N419709

وبگردی