آفتاب

نهمین کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان هفته آینده برگزار می‌شود

نهمین کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان هفته آینده برگزار می‌شود

نهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان هفته آینده با حضور مقامات رسمی دو کشور در باکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی در نتیجه توافق رییسان جمهور دو کشور در تهران و پس از دیدار الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان از ایران و با هدف افزایش مبادلات اقتصادی صورت می‌گیرد.

مسئولیت تیم اقتصادی ایران را در این کمیسیون محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده دارد.

امضای یادداشت تفاهم بین دو کشور، دیدار با وزیران اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان، ارتباطات و فناوری‌های نوین و وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان از برنامه‌های این کمیسیون اعلام شده است.

نشست مشترک تجار ایران و آذربایجان نیز برای بررسی زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری دو کشور و موانع موجود از جمله برنامه‌های این نشست است که

حدود 50 شرکت فعال در زمینه‌های بازرگانی، مواد غذایی، کشاورزی، مهندسی، ساختمانی، حمل و نقل، کشتیرانی و لجستیکی، محصولات شیمیایی، بهداشتی، فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی، مشاوره‌ای و سایر زمینه‌ها در آن حضور خواهند داشت.

قرار است این نشست در مرکز تجاری باکو برگزار شود و واعظی را در این سفر جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی بخش دولتی و خصوصی همراهی می‌کنند.

پیش از این خبرگزاری ترند متعلق به جمهوری آذربایجان به نقل از کمیته دولتی آمار، در ماه‌های ژانویه و ژوئن سال 2014 مبادلات تجاری بین دو کشور را 94/12 میلیون دلار اعلام کرده بود.

انتهای پیام

کد N419681

وبگردی