آفتاب

تظاهرات ضداسراییلی دردهلی- هندیهابرای جان کری لوازم آرایش زنانه آوردند

تظاهرات ضداسراییلی دردهلی- هندیهابرای جان کری لوازم آرایش زنانه آوردند

دهلی نو - ایرنا - گروهی ازاقشار مختلف مردم هند روز جمعه و همزمان با سفر ˈجان کریˈ به دهلی نو علیه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تظاهرکنندگان هندی که درمیان آنان کودکان هندی کفن های کوچک و خونینی به نشانه اعتراض به کشتار همسالان خود در غزه در دست داشتند اعلام کردند ما با اهداف بشردوستانه و در حمایت از حقوق بشر خواستار توقف کشتار مردم غزه توسط رژیم اسراییل هستیم.

تظاهرکنندگان هندی همچنین حمله رژیم صهیونیستی به غزه را جنایت جنگی خواندند و خواستار برخورد با این رژیم از طریق قوانین بین المللی و دادگاهی کردن سران آن به دلیل حمله به غیر نظامیان از جمله افراد مسن و کودکان شدند.

هندی ها خطاب به وزیر خارجه آمریکا تاکید کردند که ˈ ما جنایات اسراییل را نسل کشی می دانیم و کشتن خانواده های فلسطینی جرم و جنایت بزرگی است.ˈ

تظاهرکنندگان هندی همچنین ضمن اعلام مخالفت با سفر جان کری به هندوستان اعلام کردند که شواهد نشان می دهد دولت آمریکا در کشتار مردم غزه توسط رژیم اسراییل دست دارد.

هندی ها جنایت اسراییل را فجیع و بی شرمانه خواندند و اعلام کردند بیش از 150 قطعنامه تاکنون در سازمان ملل متحد علیه اسراییل صادر شده اما به دلیل حمایت های دولت آمریکا هیچکدام از آنها به اجرا گذاشته نشده است .

تظاهرکنندگان هندی تاکید کردند که حمله به فلسطینیان باید فورا متوقف شود و تصریح کردند که استانداردهای دوگانه دولت آمریکا فقط باعث ترویج ترور و تروریسم در جهان شده است.

دراین تظاهرات که در خیابان ˈجنتر منترˈ و در مرکز شهر دهلی نو برگزار شد، تظاهرکنندگان پرچم های آمریکا و اسراییل و آدمک های باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو را سوزاندند.

تظاهرکنندگان به نشانه ناجوانمردی های آمریکا و سران برخی دولت های وابسته عربی درقبال جنایات رژیم اسراییل در کشتار مردم غزه، برای آنان لوازم آرایش زنانه به همراه آورده بودند.

هندی ها در تظاهرات امروز کاریکاتورهایی از سران عرب در دست داشتند که در میان بمباران غزه آنان را در خواب خرگوشی نشان می دهد.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که برای تسریع در توقف کشتار مردم غزه و بررسی جنایات اسراییل در نهادهای بین المللی نامه های اعتراض آمیزی را به دفتر نخست وزیری هند، سفارت آمریکا و دفتر سازمان ملل متحد ارائه خواهند کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اواخر چهارشنبه شب در راس هیاتی برای گفت وگو با مقام های ارشد هندی وارد دهلی نو شد.

مردم هند در هفته های اخیر به خصوص در روز جهانی قدس با برپایی راهپیمایی و اجتماعات اعتراض آمیز جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و کشتار صدها تن از مردم بیگانه فلسطین را بشدت محکوم کرده اند.

آساق ** 275 **
کد N419649

وبگردی