آفتاب

ریانووستی: ˈبنغازیˈ لیبی به اشغال شبه نظامیان درآمد

ریانووستی: ˈبنغازیˈ لیبی به اشغال شبه نظامیان درآمد

تهران- ایرنا- خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: شبه نظامیان موسوم به ˈانصار الشریعهˈ امروز (جمعه)ˈبنغازیˈ دومین شهر مهم و راهبردی لیبی پس از طرابلس را به طور کامل به کنترل خود درآورند.

به گزارش بخش فرانسوی زبان ریانووستی، هر چند که ارتش لیبی توانست پایگاه نظامی شهر را که توسط شبه نظامیان اشغال شده بود، به تصرف خود درآورد ولی شهر به طور کامل در کنترل شبه نظامیان است.

بنابر این گزارش، بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی معتقدند که دولت لیبی در آستانه سقوط قرار دارد و به همین دلیل و در پی تشدید بحران در این کشور، سفارت خانه های خود را در طرابلس تعطیل و کارکنان خود را خارج کرده اند.

آخرین گزارش ها حاکی است که سفارت خانه های یونان و قبرس نیز امروز جمعه کارکنان خود را لیبی خارج کرده اند و از اتباع خود خواسته اند هر چه زودتر خاک این کشور را ترک کنند.براساس این گزارش، تصرف بنغازی، منطقه تاریخی و نفتی ˈسیرنائیکˈ را که دارای مخازن زیاد نفت است، در دسترس شبه نظامیان قرار می دهد.

دولت لیبی با گذشت سه سال از سقوط حکومت ˈمعمر قذافیˈ هنوز نتوانسته است شبه نظامیان را مهار کند. این گروه ها اغلب برای دستیابی به مطالبات سیاسی خود، دولت را به چالش می کشند.

رسانام**1502**
کد N419556

وبگردی