آفتاب

آلمان درباره احتمال حضور مستقیم روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد

آلمان درباره احتمال حضور مستقیم روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد

برلین- ایرنا- ˈگرنوت ارلرˈ هماهنگ کننده دولت آلمان در امور روسیه درباره آنچه ˈخطر درگیر شدن مستقیم مسکو در جنگ اوکراینˈ خواند، هشدار داد.

به گزارش هفته نامه اشپیگل،ارلر خاطرنشان کرد: اگر تلاش ها برای حل سیاسی بحران اوکراین به نتیجه نرسد و جدایی طلبان این کشور که از سوی روسیه حمایت می شوند، در آستانه شکست نظامی قرار بگیرند، این احتمال منتفی نخواهد بود که روسیه به صورت مستقیم وارد جنگ اوکراین شود.

این مقام دولت آلمان با اشاره به برخی گزارش های منتشر شده در مورد شلیک توپخانه ای از خاک روسیه به اوکراین و همچنین برگزاری رزمایش های نظامی در جنوب روسیه، گفت:اگر چنین سناریویی تحقق یابد، شاهد تشدید وحشتناک اوضاع در منطقه خواهیم بود و این وضعیت بسیار نگران کننده است.

ارلر تاکید کرد: به نظر می رسد رییس جمهوری روسیه برای اینکه شهروندان روس زبان ساکن مناطق شرق اوکراین و تحت حفاظت این کشور را تنها نگذاشته و از آنها حمایت کند، تحت فشار سنگینی قرار دارد.

هماهنگ کننده دولت آلمان در امور روسیه، همچنین بر ضرورت برقراری آتش بس درازمدت در اوکراین به منظور به نتیجه رسیدن تلاش ها در مسیر دستیابی به یک راه حل دائمی و جامع برای حل بحران این کشور تاکید کرد.

وی افزود: مهمترین چالش در مذاکرات صلح این خواهد بود که هیچ کدام از طرفین بازنده میدان نباشد.

این مقام دولت آلمان در حالی نسبت به درگیر شدن مستقیم روسیه در جنگ اوکراین هشدار داد که روسای دولت های 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در جدیدترین اقدام خود تشدید تحریم ها اقتصادی علیه روسیه را تصویب کرده اند، تدابیری که از امروز (جمعه) یکم آگوست قابل اجرا خواهد بود.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم های اتحادیه اروپا علیه این کشورگفت: روسیه در مساله تحریم های اتحادیه اروپا در مورد روسیه سنجیده رفتار می کند.

لاوروف خاطرنشان کرد: این اقدام به هیچ وجه با عقل و منطق مطابقت ندارد. تحریم های جدید اروپا درست روزی که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در گذرگاه های مرزی روسیه با اوکراین مستقر شدند، وضع شد.

اروپام** 2051** 1701**2017
کد N419442

وبگردی