آفتاب

رییس‌جمهور اتریش به ایران می‌آید

رییس‌جمهور اتریش به ایران می‌آید

رییس‌جمهور اتریش پس از پایان تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تا نوامبر 2014 به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هینز فیشر رییس‌جمهور اتریش پس از پایان مذاکرات ایران و گروه 1+5 در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور قرار است به ایران سفر کند.

سفر وی به دلیل تمدید این مذاکرات تا 24 نوامبر سال 2014 به تاخیر افتاد، اما یک خبرگزاری اتریشی اعلام کرد وی پس از پایان این مذاکرات سفری به ایران خواهد داشت.

سخنگوی رییس‌جمهور اتریش پیشتر در ماه آوریل اعلام کرد که وی دعوت ایران برای سفر به این کشور را پذیرفته، اما هنوز تاریخی برای آن تعیین نشده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی، سخنگوی فیشر در این باره گفت: رایزنی‌ها میان تهران و وین برای تعیین زمان دقیق سفر رییس‌جمهور به ایران در حال انجام شدن است، اما انتظار می‌رود که این سفر پس از 24 نوامبر یعنی پایان تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 صورت گیرد.

رییس‌جمهور اتریش قرار است در راس یک هیات بلندپایه اقتصادی به منظور بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به این کشور سفر کند.

سفر هینز فیشر به تهران در واقع اولین سفر یک رییس‌جمهور اروپایی از سال 2005 تاکنون به ایران خواهد بود.

ایران و گروه 1+5 پس از آنکه نتوانستند در ضرب‌الاجل 20 ژوئیه بر سر برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور به توافق نهایی دست پیدا کنند این مذاکرات را چهار ماه دیگر تمدید کردند تا بتوانند در ضرب‌الاجل 24 نوامبر به اختلافات بین‌المللی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان دهند.

دو طرف در نوامبر سال 2013 توانستند در ژنو به یک توافق اولیه در این زمینه برسند که از 20 ژانویه سال جاری متن این توافق به اجرا در آمده است.

انتهای پیام

کد N419318

وبگردی