آفتاب

حقیقت‌پور: گذرگاه رفح باز شود، ایرانیان سردمدار کمک به مردم غزه خواهند شد

حقیقت‌پور: گذرگاه رفح باز شود، ایرانیان سردمدار کمک به مردم غزه خواهند شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم فلسطین با دست خالی در مقابل رژیم غارتگر ایستادند و ما باید از تمام راهکارهای مناسب مادی و معنوی برای کمک به آنها بهره ببریم و در این راستا اگر کشور مصر با بازکردن گذرگاه رفع همکاری کند بسیار مفید است.

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید فطر با بیان اینکه امروز دفاع از مردم فلسطین بر ما واجب است و رهبر عظیم الشأن هم درسخنرانی عید همچون گذشته بر این مسئله تأکید کردند، اظهار کرد: ما باید از مردم این کشور حمایت کنیم آنها با دست خالی در مقابل رژیم اشغالگر، غارتگر و کودک‌کش رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و ظرف 20 روز ، 2000 شهید دادند و ما باید از راههای مختلف حمایت خود را نشان دهیم.

وی تصریح کرد: در بعد پارلمانی و تحرکات دیپلماسی ما شاهد این امر بوده ایم که جمهوری اسلامی ایران برای به حرکت درآوردن سایر کشورهای اسلامی کارهایی انجام داده است. در دیپلماسی عمومی و کلان کشور هم ارتباطاتی که امروز رئیس جمهور برقرار می کند اینها همه اگر منتهی به راهکاری برای حمایت از مردم فلسطین باشد بسیار مفید است.

این عضو کمیسیون امنیت مجلس افزود: امیدواریم نشستی که در آینده نزدیک در تهران صورت می گیرد و کمیته فلسطین فعال می شود این هم بتواند کمکی کند. ما باید تلاش کنیم که دردهای مردم فلسطین را کم کنیم و به لحاظ روحی و انگیزشی به آنها کمک زیادی کنیم.

حقیقت پور خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم راهکارهای مناسب مادی و امدادی هم برای کمک به انها فراهم کنیم بسیار مفید است ای کاش در این راستا دولت مصر همکاری کند و گذرگاه رفع را برای رساندن مواد غذایی بازکند که اگر اینگونه شود دولت و مردم غیور و همیشه در صحنه ما در رأس همه کشورها به آنها کمک می کند.

وی در پایان گفت: کاری که کشور ما در روز قدس انجام داد کار بسیار بزرگی بود و راهپیمایی ما باعث شد که جهان را آتشی کنیم علیه اسرائیل. و این بسیار موثر است و باید این نوع اقدامات ادامه پیدا کند و ان‌جی‌او های حقوق بشری باید در این راستا فعال باشد و سردمدار تمام این حرکت ها و کمک‌ها طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می تواند جمهوری اسلامی ایران باشد.

انتهای پیام

کد N419097

وبگردی