آفتاب

یک سوم مردم قادر به مسیریابی از نقشه‌ها نیستند

یک سوم مردم قادر به مسیریابی از نقشه‌ها نیستند

بر اساس اطلاعات دریافتی، یک سوم مردم قادر به یافتن مسیرها با استفاده از نقشه‌های معمول نیستند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروزه بسیاری از افراد به نرم‌افزار راهبری ماهواره‌ای برای یافتن مسیرشان متکی‌اند اما این وابستگی موجب شده بیش از یک سوم مردم ندانند که با استفاده از یک نقشه سنتی چگونه راهشان را پیدا کنند.

همچنین، علی‌رغم این موضوع که بسیاری از افراد گم می‌شوند، حدود 40 درصد آن‌ها از ترس خجالت‌زده‌ شدن این موضوع را به وضوح اعتراف نمی‌کنند.

بر اساس اطلاعات شرکت فناوری جی پی اسی به نام Garmin، از هر 10 نفر یک تن اعتراف می‌کند که به شدت به نرم‌افزار راهبری ماهواره‌ای متکی است، گرچه بسیاری از افراد از این نرم‌افزار برای یافتن مسیرها در مسافرت‌ها استفاده می‌کنند.

افزون بر این، تقریبا یک سوم افراد علی‌رغم گم‌شدنشان از کمک گرفتن خودداری می‌کنند و مردان در مقایسه با زنان، بیشتر اعتراف می‌کنند که بیش از اندازه در آدرس پرسیدن از دیگران مغرورند.

همچنین تقریبا نیمی از مردم می‌گویند که هرگز نرم‌افزار راهبری ماهواره‌ای‌شان را به‌روز نکرده‌اند.

بحث بر سر مسیریابی یکی از مجادلات زوجین است بطوریکه یک سوم افراد خود را در چنین مناقشاتی می‌بینند. مردان 27 درصد بیشتر احتمال دارد که پنهانی نرم‌افزار راهبری ماهواره‌ای‌شان را نگاه کنند تا مهارت‌های ماهواره‌ای‌شان را ثابت کرده و هر نوع مجادله‌ای را با طرف مقابل کاهش دهند.

انتهای پیام

کد N419059

وبگردی