آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وقوع آتش سوزیهای جزئی در مراتع و جنگلهای لرستان/ استمداد از گردشگران برای رعایت نکات ایمنی

وقوع آتش سوزیهای جزئی در مراتع و جنگلهای لرستان/ استمداد از گردشگران برای رعایت نکات ایمنی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با تایید خبر وقوع آتش سوزی های جزئی در مراتع و جنگلهای لرستان، از گردشگران خواست طی تعطیلات تابستانی نکات ایمنی و جوانب احتیاط را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنج شنبه مراتع شهرستان دوره چگنی دچار حریق شد که با حضور نیروهای منابع طبیعی به سرعت این حریق مهار و آسیب ها به حداقل رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز مراتع و جنگلهای درب گنبد شهرستان کوهدشت شاهد وقوع یک فقره آتش سوزی بود.

وقوع این حوادث در حالی رخ می دهد که طی روزهای اخیر جنگلها و مراتع استان لرستان شاهد حضور بی سابقه گردشگران و مسافران تابستانی بوده و همین امر تاثیر خود را در تکرار آتش سوزی ها گذاشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: آتش سوزی روز گذشته در بخش درب گنبد شهرستان کوهدشت منجر به خسارت به حدود پنج هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان شد.

مهرداد بهاروند با اشاره به اینکه نیروهای منابع طبیعی به سرعت با حضور در محل نسبت به اطفای حریق اقدام کردند افزود: اراضی خسارت دیده به طور عمده عرصه های مرتعی بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته به طور میانگین روزانه شاهد چندین مورد آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان بوده ایم بیان داشت: آخرین مورد عصر امروز پنج شنبه در شهرستان دوره چگنی رخ داد که با حضور نیروهای منابع طبیعی به سرعت مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به حضور 24 ساعته نیروهای منابع طبیعی در سطح مراتع و جنگلهای استان ادامه داد: همچنین در قالب قردادهایی که منعقد کرده ایم نیروهای همیار طبیعت نیز به کمک یگان حفاظت منابع طبیعی آمده اند.

بهاروندی با اشاره به اینکه مراتع و جنگلهای استان مستعد وقوع آتش سوزی هستند افزود: در حال حاضر 30 تیم منابع طبیعی کار گشت و کنترل را در سطح مراتع و جنگلهای استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه تیم های اطفای حریق گوش به زنگ برای انجام عملیات هستند گفت: آتش سوزی عصر امروز دوره چگنی با حضور 15 نفر از نیروهای منابع طبیعی استان مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه امروز در پنج مورد آتش سوزی رخ داده به محض بلند شدن دود نیروهای منابع طبیعی در عرصه حاضر شدند و از گردشگران استمداد کردند که نسبت به رعایت موارد ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.

بهاروندی با تاکید بر اینکه گردشگران از رها کردن آتش در طبیعت به طور جدی خودداری کنند تصریح کرد: همچنین گردشگران از رها کردن اشیا ذره بینی مانند شیشه که موجب آتش سوزی می شوند یا ته سیگار و ذغال افروخته به شدت پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مراتع لرستان منتظر یک جرقه کوچک برای برافروختن و سوختن هستند از مردم و گردشگران خواست برای حفظ این داشته های و سرمایه های طبیعی نهایت همکاری را داشته باشند.

کد N418742

وبگردی