آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

بذرپاش: غزه حق یا باطل بودن مواضع کشورها را به دنیا نشان داد

بذرپاش: غزه حق یا باطل بودن مواضع کشورها را به دنیا نشان داد

یک عضو هیات رییسه مجلس گفت:‌ پس از وقایع غزه به خوبی مشخص شد که چه کشورهایی به واقع از مردم فلسطین حمایت می‌کنند و در مقابل چه سازمان‌ها و چه کشورهایی تنها ژست دموکراسی‌خواهی می‌گیرند.

مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وقایع غزه و سکوت مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در قبال آن خاطرنشان کرد: بخش زیادی از سازمان‌های بین‌المللی ساخته چند کشور غربی هستند یعنی از ابتدا معماری این سازمان‌ها به دست تعدادی از کشورهای غربی صورت گرفته و امروز هم اداره آن‌ها را در دست دارند.

او ادامه داد: هرچند این کشورهای غربی روکش‌های دموکراتیکی برای این سازمان‌های بین‌المللی قایل شده‌اند ولی تقریبا تمام دنیا می‌دانند که دموکراسی‌خواهی تنها روکش و ظاهر این سازمان‌های بین‌المللی است و در واقع آن‌ها تنها به دنبال توجیه اقدامات همان کشورهای غربی هستند نه چیز بیش‌تر.

بذرپاش با بیان این که تعیین دبیرکل و دبیرخانه برای سازمان ملل متحد تنها پوششی برای اقدامات چند کشور غربی است گفت: طبیعی است که برخی از این سازمان‌های بین‌المللی در قبال کشورهای مختلف موضع‌گیری‌های متعادلی نداشته باشند و حتی در قبال فجایع غزه سکوت کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما باید توقع‌مان را از این سازمان‌های بین‌المللی تعدیل کنیم و واقع‌بین باشیم چرا که قریب به اتفاق این سازمان‌ها توسط خود آمریکایی‌ها راه‌اندازی شده و عملا در صدد تامین منافع آن‌ها هستند. البته اقدامات آن‌ها در زیر ظواهری زیبا و شیک صورت می‌گیرد ولی به هر حال وقایعی مانند غزه این تناقض‌ها را بیش از پیش به رخ می‌کشد.

وی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین گفت: ما همواره به این امر افتخار کردیم و کتمان نمی‌کنیم که ما از ملت غزه حمایت می‌کنیم و برای‌مان مذهب تفاوتی ندارد و هرچند عمده مردم ما را شیعیان تشکیل می‌دهند ولی بدون توجه به چنین مسائلی از ملت غزه که اکثریت‌شان هم اهل تسنن هستند حمایت می‌کنیم.

این عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: فجایع غزه بار دیگر روی استکباری آمریکا را به جهانیان نشان داد و همه متوجه شدند که هرچند این کودک‌کشی‌ها توسط رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد ولی سکوت کشورهای غربی و آمریکا هم چراغ سبزی برای این اقدامات بوده است و در حقیقت آن‌ها با سکوت خود مجوز این قتل عام‌ها و کشتار کودکان را صادر کرده‌اند.

بذرپاش در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با پوشش رسانه‌یی وقایع غزه تاکید کرد: کشورهای غربی تقریبا هیچ خبری در رابطه با وقایع غزه منتشر نمی‌کنند مگر این که هر از گاهی اعلام کنند که حماس موشکی را به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

او ادامه داد: متاسفانه کشور ما هم به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌تواند پوشش رسانه‌یی گسترده‌ای در رابطه با مسائلی که در غزه رخ می‌دهد داشته باشد. چرا که برخی از کشورهای غربی اجازه انعکاس صدای ملت ایران را نمی‌دهند. برای مثال آن‌ها جلوی پخش برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی را گرفته‌اند که این مغایر با قوانین بین‌المللی است.

این نماینده مجلس با بیان این که رسانه‌ها نقشی اساسی‌ در کنترل و یا تغییر مسائل دنیا ایفا می‌کنند افزود: یکی از عناصر اصلی تاثیرگذار در مسائلی مانند وقایع غزه همین رسانه‌ها هستند و بدون تردید غربی‌ها هم از این ابزار به خوبی بهره می‌برند.

بذرپاش گفت: ما نیز امیدوار هستیم که رسانه‌های کشورمان چه مکتوب و چه مجازی بتوانند بیش از پیش فعال باشند ولی در حقیقت ما در جنگی نابرابر قرار گرفته‌ایم چرا که بسیاری از شبکه‌های ما به صورت یک‌طرفه در آمریکا قطع می‌شود و دلیل این کار خود را حمایت ایران از مردم غزه و محکوم کردن رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: وقایع غزه باعث شد تا حقیقت کشورها و سیاست‌های آن‌ها نمایان شود چرا که ما همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده‌ بودیم هم‌چنان از ملت فلسطین و مردم غزه حمایت می‌کنیم ولی برخی دیگر از کشورها تنها در ظاهر دم از دموکراسی می‌زنند. بنابراین غزه تجلی حقانیت و یا باطل بودن مواضع کشورها را در دنیا نشان داد.

انتهای پیام

کد N418517

وبگردی