آفتاب

روسیه و آلمان خواستار تلاش جامعه جهانی برای آغاز مذاکرات ملی در اوکراین شدند

روسیه و آلمان خواستار تلاش جامعه جهانی برای آغاز مذاکرات ملی در اوکراین شدند

مسکو-ایرنا- معاونان وزرای خارجه روسیه و آلمان خواستار تلاش جامعه جهانی برای کمک به آغاز مذاکرات ملی در اوکراین میان نمایندگان کی یف و مناطق جنوب و شرق این کشور شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، گریگوری کاراسین و مارکوس ادرر روز پنجشنبه در مسکو در مورد مسایل مربوط به بحران اوکراین گفتگو و تبادل نظر کردند.

معاونان وزیران خارجه روسیه و آلمان بر ضرورت تلاش های بین المللی برای توقف جنگ و خونریزی در اوکراین و آغاز مذاکرات میان طرف های مناقشه به منظور یافتن راه حلی برای حل و فصل اوضاع این کشور تاکید کردند.

دو طرف همچنین از آغاز استقرار ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا در گذرگاه های مرزی روسیه با اوکراین ابراز خرسندی کردند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه دیدار با اشاره به تلاش های کارشناسان بین المللی برای حضور در محل سقوط هواپیمای ام.اچ-17 مالزی در شرق اوکراین گفت: حملات نیروهای اوکراینی به محدوده سقوط هواپیمای بویینگ مانع حضور کارشناسان در این محل شده و این مساله درگیریهای جدید را پدید آورده است.

کاراسین افزود: در این شرایط آغاز تحقیقات لازم در محل سانحه هواپیما امکانپذیر نیست.

وی ابراز امیدواری کرد نشست گروه تماس اوکراین که قرار است امروز در مینسک برگزار شود و در دستور کار آن توقف درگیریهای مسلحانه در محل سقوط هواپیمای مالزی قرار دارد به ثمر نشیند.

گروه تماس اوکراین از نمایندگان دولت این کشور و مناطق جنوب و شرق اوکراین و نیز نمایندگانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا و روسیه تشکیل شده است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی با 298 مسافر در هفدهم جولای( 26 تیر ) سال جاری در شرق اوکراین هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

اروپام/2242**518 *1446
کد N418433

وبگردی