آفتاب
باهدف برقراری آتش بس در غزه:

ازسرگیری تلاشهای دیپلماتیک در مصر/ احتمال تعدیل طرح پیشنهادی قاهره بر اساس مطالبات مقاومت

ازسرگیری تلاشهای دیپلماتیک در مصر/ احتمال تعدیل طرح پیشنهادی قاهره بر اساس مطالبات مقاومت

منابع فلسطینی از سفر هیئتهای فلسطینی و صهیونیستی به قاهره و برگزاری نشست میان این هیئتها و مسئولان مصری در خصوص برقراری آتش بس در غزه طی ساعات آتی و احتمال تعدیل طرح پیشنهادی قاهره برای برقراری آتش بس، طبق مطالبات مقاومت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازفلسطین الیوم، منابع مصری از سفر یک هیئت صهیونیستی به قاهره برای ازسرگیری مذاکرات جهت برقراری آتش بس در غزه خبر دادند.

روزنامه الاهرام نیز به نقل از برخی منابع فلسطینی اعلام کرد هیئت فلسطینی متشکل از گروههای مختلف فلسطین امروز به قاهره سفر می کنند تا با برخی از مسئولان مصری در خصوص مفاد طرح پیشنهادی مصر برای برقراری آتش بس در غزه و تعدیل این طرح رایزنی کنند.

این منابع همچنین اعلام کردند که مصر از "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است که گروههای مقاومت را برای پذیرش برقراری آتش بس دو روزه در غزه ترغیب کند تا در این مدت مصر بتواند رژیم صهیونیستی را برای پذیرش مفاد جدیدی از طرح پیشنهادی خود برای برقراری آتش بس راضی کند.

 روزنامه اماراتی "العرب الیوم" نیز با انتشار گزارشی تحت عنوان "اخبار غافلگیر کننده در مصر طی ساعات آتی و ایجاد تغییراتی در طرح قاهره" اعلام کرد که طی ساعات آتی رهبران نمایندگان گروههای مختلف فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس با حضور جمعی از مسئولان مصری نشستی را در قاهره برگزار می کنند تا در خصوص ارائه طرحی دیگر برای برقراری آتش بس در غزه که مطالبات مقاومت فلسطین را برای برقراری این آتش بس در نظر داشته باشد، به بحث و رایزنی بپردازند.

به موجب این گزارش ساعاتی پیش توافقاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص پذیرش تعدیلاتی در طرح پیشین قاهره حاصل شده است.

کد N418410

وبگردی