آفتاب
روزنامه دیس دی لایو نیجریه:

سرمایه گذاران ایرانی به بخش مخابرات نیجریه علاقه مند شدند

سرمایه گذاران ایرانی به بخش مخابرات نیجریه علاقه مند شدند

تهران-ایرنا- روزنامه برخط دیس دی لایو نیجریه از علاقه مندی یک شرکت ایرانی برای سرمایه گذاری در بخش مخابرات و بانک های پل این شرکت خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، روزنامه یاد شده نوشت، شرکت کورس کپیتال پیشقراول شرکت های ایرانی برای سرمایه گذاری در نیجریه شد و در چارچوب همکاری های ایران و نیجریه در زمینه سرمایه گذاری، علاقه مندی خود به سرمایه گذاری در شرکت دولتی مخابرات نیجریه (NITEL) و بانک های پل این کشور که خصوصی سازی آنها به تاخیر افتاده است را اعلام کرد.

بانک پل، بانک موقتی است که توسط بانک مرکزی برای مدیریت سپرده ها و دیون بانک های ورشکسته ایجاد می شود.

به نوشته این روزنامه، انتظار می رود سرمایه گذاران ایرانی در بخش های محتلف مخابرات، کشاورزی، بانک، نفت، گاز و هوانوردی میلیاردها دلار سرمایه گذاری به نیجریه بیاورند.

علاقه مندی شرکت کورس کپیتال به سرمایه گذاری در نیجریه ، توسط کورس جهانگیر پور، رییس این شرکت و از اعضای گروه همکاری ایران و نیجریه در زمینه سرمایه گذاری و نیز امیر اچ.امیری، مدیر اجرایی شرکت یاد شده اعلام شد.

روزنامه دیس دی لایو نوشت، تیم مدیریت شرکت کورس کپیتال حمایت قوی خود را از نزدیک تر شدن همکاری صنعتی ایران و نیجریه و توسعه تجارت بین دو کشور اعلام کرده است.

تحلیلگران صنعتی همچنین به دیس دی لایو گفتندکمپین اخیر سرمایه گذاری خارجی توسط دولت نیجریه از طریق کمیسیون ارتباطات این کشور، ناظر صنعت مخابرات و آژانس ملی توسعه فناوری اطلاعات و آژانسی که مسوولیت اجرای پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیجریه را بر عهد دارد نیز بخشی از تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

اخیرا، دولت مرکزی نیجریه عملیات پهنای باند این کشور را در خارج از سواحل این کشور مطرح کرد تا سرمایه گذاران خارجی را به آمدن به نیجریه برای سرمایه گذاری در پروژه اجرای پهنای باند این کشور و نیز دیگر زمینه های فناری اطلاعات و ارتباطات(ICT) تشویق کند.

جهانگیرپور گفت: رشد اقتصادی و مدیریت مالی نیجریه ما را تشویق به سرمایه گذاری در این کشور کرده است. شرکت کورس کپیتال پیش تر در خاورمیانه و اروپا حضور داشته است و ما نیجریه را نقطه ورود خود به قاره آفریقا می بینیم.

امیری نیز گفت: نرخ رشد بالای اقتصاد نیجریه و رشد جمعیت آن، تقاضا برای احداث زیرساخت های پیشرفته جدید را بوجود می آورد.شرکت کورس کپیتال منابع، تجربه و افراد متخصص برای اجرای این پروژه های مهم در نیجریه دارد.

اقتصام(6)1063**1856
کد N418373

وبگردی