آفتاب

طرح استقرارمراکز عمران سواحل دریادر استان های ساحلی به مجلس ارائه شد

طرح استقرارمراکز عمران سواحل دریادر استان های ساحلی به مجلس ارائه شد

نوشهر - ایرنا - نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: جمعی از نمایندگان، طرح استقرار مراکز توسعه و عمران سواحل دریا در استان های ساحلی را با قید فوریت به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده اند.

ˈ قاسم احمدی ˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نگاه خوبی درباره رفع مشکلات سواحل و سالم سازی آن دارد، اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و منتظریم تا ایده های موجود محقق شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: موظف کردن فرمانداری ها برای انجام مسایل مربوط به سواحل دریا، درست نیست.

وی افزود: فرمانداران به عنوان مقام عالی اجرایی در شهرستان ها متولی امور مربوط به مسایل اجرایی هستند و به عقیده من سواحل دریا باید متولی خود را داشته باشد.

احمدی تصریح کرد: تشکیل سازمان توسعه و عمران سواحل دریا در مجلس هشتم به تصویب نمایندگان رسید که باید کارهای اجرایی نیز برای تاسیس آن صورت گیرد، اما نمایندگان طرحی را به صورت فوریت دار برای استقرار مراکز توسعه و عمران سواحل دریا در استان ها ارایه کرده اند.

وی با اشاره به بازدید تیم هایی از معاونت امور اجتماعی وزارت کشور از سواحل و طرح های سالم سازی، گفت: این طرح در هفته اول پس از تعطیلات در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت بر ضرورت تعیین یک متولی برای امور سواحل دریا تاکید کرد.

احمدی با تاکید بر شکل گیری اتاق های فکر برای چاره اندیشی برای این موضوع، گفت: علاوه بر این، باید ساخت و سازها در سواحل نیز کنترل شود و مراکزی که تشکیل می شود، متولی امر عمران سواحل نیز باشند.

وی ادامه داد: عده ای بدون ضابطه در سواحل دریا اقدام به ساخت و ساز می کنند و با ساختن بناهای مرتفع کاملا به دریا اشراف دارند و در این صورت چگونه بانوان می توانند بدون دغدغه در سواحل دریا و طرح های سالم سازی حضور پیدا کنند.

این نماینده مجلس گسترش فضاهای سالم سازی و ساماندهی شده در سواحل دریا را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: سواحل دریا مربوط به عموم مردم است و باید با ساماندهی دقیق، شرایط استفاده مطلوب مردم از آن را به خوبی فراهم کرد. ک/3

1535/608/508
کد N418364

وبگردی