آفتاب

اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ ریاست جمهوری آلمان

اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در مقابل کاخ ریاست جمهوری آلمان

برلین- ایرنا- دهها تن از شهروندان آلمانی روز چهارشنبه با برپایی تجمع اعتراض آمیز در مقابل کاخ ریاست جمهوری آلمان، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی دفاع آن را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا در این تجمع اعتراض آمیز که از ساعت 12 به وقت محلی آغاز و بیش از سه ساعت به طول انجامید، معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی با مضامین مخالفت با کشتار مردم غزه و ادامه اشغال فلسطین از سوی صهیونیست ها، خواستار اقدام جامعه بین المللی برای پایان دادن به این جنایات شدند.

در این تجمع اعتراض آمیز که به همت جامعه آلمانی- عربی شهر برلین و با شعار اصلی ˈمخالفت با ارسال سلاح به سرزمین مقدسˈ برگزار شد، معترضان مخالفت خود را با فروش سلاح به رژیم صهیونیستی از سوی دولت آلمان اعلام کرده و خواستار رفع هرچه سریعتر حصر غزه از سوی اشغالگران صهیونیست شدند.

مخالفت با کشتار مردم بی دفاع و جنایات علیه بشریت از سوی صهیونیست ها، تأکید بر حق موجودیت فلسطین، اعتراض به بی تفاوتی و سکوت مجامع بین المللی، مقامات غربی و دولتمردان آلمانی به جنایات غزه و ضرورت متوقف شدن بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامی از سوی رژیم صهیونیستی از جمله دیگر شعارهای تجمع کنندگان بود.

ˈهارالد بوکˈ دبیرکل جامعه آلمانی- عربی درسخنان خود در جمع معترضان خاطرنشان کرد: دلیل برگزاری این تجمع اعتراضی در مقابل کاخ ریاست جمهوری آلمان این بوده است که یوآخیم گاوک، در مقابل جنایات رژیم اسرائیل در غزه سکوت اختیار کرده و باید به او گوشزد کنیم که این اقدام، درست نیست.

وی خطاب به رییس جمهوری آلمان گفت: شما که همیشه در سخنان خود از آزادی و حقوق بشر دم می زنید، چه شده که در مورد انسان هایی که در غزه گرفتار شده اند و کودکان و زنانی که جان خود را بر اثر حملات نظامی صهیونیست ها از دست می دهند، سکوت کرده اید.

هارالد بوک، تأکید کرد: این تظاهرات در اعتراض به بمباران فلسطین و کشتار مردم بی دفاع غزه و همچین فرمول دروغین سیاست راه حل تشکیل دو دولت مستقل انجام شده؛ درحالی که همه می دانیم اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده و با ادامه شهرک سازی در زمین های دزدیده شده فلسطینیان، خانه سازی می کند.

وی در ادامه بشدت از مواضع دولت آلمان در قبال رژیم صهیونیستی و جنایات اخیر این رژیم در غزه انتقاد کرد و خواستار اقدام عملی دولت ها برای پایان دادن به این جنایات ضد بشری شد.

این فعال اجتماعی با تأکید بر اینکه اسرائیل به هیچ عنوان به دنبال صلح و آرامش نیست، گفت: تظاهرات ما برای کمک به تلاش های بین المللی در راه دستیابی به صلح و آرامش واقعی در خاورمیانه، رفع حصر غزه و پایان دادن به کشتار انسان های بی گناه است.

جمعی از یهودیان آلمانی مخالف جنایات رژیم صهیونیستی نیز با حضور در این تجمع اعتراض آمیز، خواستار محکومیت جنگ و خشونت در غزه از سوی اشغالگران صهیونیست شدند و از دولت آلمان و کمیسیون اتحادیه اروپا خواستند که با پذیرش شرایط حماس برای برقراری آتش بس، برای پایان دادن به این جنایات تلاش کنند.

اروپام**2051**1701**1504
کد N418128

وبگردی