آفتاب

بازتاب آخرین تحولات غزه در رسانه های خبری صربستان

بازتاب آخرین تحولات غزه در رسانه های خبری صربستان

بلگراد- ایرنا- رسانه های خبری صربستان روز چهارشنبه از شهادت 64 شهروند فلسطینی و زخمی شدن بیش از 110 فلسطینی دیگر در نوار غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی صربستان(تانیوگ) از منابع خبری خود گزارش داد که در آخرین حملات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی که صبح روز چهارشنبه انجام شد، یک باب مدرسه سازمان ملل متحد در نوار غزه با وجود هشدار های متعدد که در آن محل بیش از سه هزار جنگزده اسکان دارند، بمباران شد.

تانیوگ همچنین به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که سازمان ملل بمباران محل های این سازمان را نقض قوانین بین المللی می داند که تا کنون جندین بار مورد حملات موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

این خبرگزاری به نقل از ˈکریس گانسˈ سخنگوی آژانس سازمان ملل در امور کمک به جنگزدگان فلسطینی نوشت که توپخانه رژیم صهیونیستی مدرسه سازمان ملل را مورد حملات خود قرار داد و افراد زیادی کشته و یا زخمی شدند که در بین کشته شدگان شمار زیادی زن و بچه دیده می شوند.

گانس گفت: محل دقیق این مدرسه دخترانه که در آن هزاران جنگزده و آوار ساکن هستند 17مرتبه به نیروهای اسرائیلی برای امنیت بیشتر ساکنان آن اعلام و آخرین بار نیز ساعاتی پیش از حمله مرگبار نیز گزارش شده بود.

وی افزود: ما در محل مدرسه در جایی که مورد هدف قرار گرفته، حضور پیدا کردیم و در تجزیه و تحلیل های اولیه متوجه شدیم که توپخانه نیروهای اسرائیلی این مدرسه را مورد هدف قرار دادند.

بنا به گفته وی، سه شنبه شب نیز در پناهگاه سازمان ملل، کودکانی که بر روی زمین و در آغوش والدین خود خوابیده بودند با بمب های رژیم صهیونیستی کشته شدند.

دیگر رسانه های خبری صربستان نیز با اشاره به حملات امروز رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در این حملات، یک دختر بچه 11ساله معلول و یک خانواده 10 عضوی به شهادت رسیدند.

بنا به این گزارش، آژانس سازمان ملل در فلسطین اعلام کرده است که بیش از 200 هزار فلسطینی در پناهگاه های این سازمان در نقاط مختلف اسکان داده شده اند.

بهانه رژیم اشغالگر برای آغاز حملات علیه مردم بی پناه غزه، کشته شدن سه نوجوان اسرائیلی بوده است. مأموران این رژیم در این راستا بیش از 400 فلسطینی را بازداشت کردند و پنج تن را نیز شهادت رساندند. نیروهای این رژیم پس از آن، محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی را ربوده و پس از ضرب و شتم بسیار، وی را به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

از نیمه شب گذشته تا صبح چهارشنبه 75 هدف در نوار غزه مورد حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نیروهای رژیم صهیونیستی از بیش از سه هفته پیش یورش گسترده ای را با انجام حملات هوایی و بمباران، موشک باران و عملیات زمینی با نام ˈصخره پایدارˈ علیه مردم بی دفاع غزه آغاز کرده اند که تاکنون این حملات بالغ بر یک هزارو 300 شهید و بیش از هفت هزار زخمی برجای گذاشته است.

حملات رژیم صهیونیستی همچنین موجب ویران شدن دو هزار و 330 منزل مسکونی و وارد آمدن خسارت به 23 هزار و 160 واحد مسکونی دیگر شده و بر اساس آماری که وزارت امور عمومی فلسطین ارائه داده، از این تعداد دو هزار و 80 واحد مسکونی غیر قابل سکونت شده است.

اروپام**2061**1504
کد N418100

وبگردی