آفتاب

صنعت هوایی جهان در 20 سال آتی به نیم میلیون خلبان جدید نیاز دارد

صنعت هوایی جهان در 20 سال آتی به نیم میلیون خلبان جدید نیاز دارد

تهران- ایرنا- شرکت هواپیماسازی بویینگ روز چهارشنبه اعلام کرد: صنعت حمل و نقل هوایی جهان در 20 سال آتی به حدود 533 هزار خلبان تازه برای هدایت هواپیماهای مسافربری و تجاری نیاز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این شرکت آمریکایی افزود: ظرف سال های 2014 تا 2033 همچنین به 548 هزار کارشناس فنی تازه برای تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافری و تجاری نیاز خواهد بود.

بیانیه بویینگ حاکی است: به علت افزایش ظرفیت شرکت های هواپیمایی و سفارش برای ساخت مدل های پهن پیکر و دورپرواز، اکنون نیاز به خلبان در منطقه آسیا واقیانوسیه، 41 درصد کل نیاز جهانی را تشکیل می دهد و منطقه خاورمیانه شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه است.

این بیانیه می افزاید: به طور کلی تقاضای جهانی برای خلبان و کارشناس فنی ناشی از افزایش مداوم تحویل هواپیما به ویژه هواپیماهای پهن پیکر، موجب نیاز سالانه جهانی به حدود 27 هزار خلبان و 29 هزار کارشناس فنی تازه می شود.

بر اساس ارزیابی این شرکت هواپیماسازی آمریکایی، منطقه آسیا واقیانوسیه در 20 سال آتی به استخدام 216 هزار خلبان و 224 هزار کارشناس فنی، نیاز خواهد داشت.

بیانیه این شرکت می افزاید: در این مدت، اروپا به 94 هزار خلبان و 102 تکنیسین، آمریکای شمالی به 88 هزار خلبان و 109 تکنیسین و خاورمیانه به 55 هزار خلبان و 62 هزار تکنیسین تازه نیاز خواهد داشت.

به گفته ˈشری کاربریˈ معاون بخش خدمات پروازی شرکت بویینگ، چالش برآورده سازی نیاز جهانی به کارشناس و متخصص حرفه ای برای شرکت های هواپیمایی را تنها یک شرکت یا در یک منطقه از جهان نمی تواند مرتفع سازد.

وی افزود: این مسأله ای جهانی است که تنها به دست همه طرف های درگیر، یعنی شرکت های هواپیمایی و سازنده هواپیما و تجهیزات آموزشی، سازمان های ارایه کننده روش های آموزش، نهادهای تنظیم مقررات و مؤسسات آموزشی سراسر جهان، قابل حل است.

خاورم**1486**1504
کد N418067

وبگردی